Dzień dobry we wtorek! ?
Szczęść Boże, kochani Rodzice i kochane Dzieci! ?
Przed nami kolejny dzień wizyty na wsi. Temat dzisiejszego dnia to: RODZINKOWO W ZWIERZĄTKOWIE.
Załączam wszystko w wersji do pobrania:
Jeśli macie w domu jakieś instrumenty, np. dzwonki, grzechotki czy kołatki, wykorzystajcie je i zastąpcie w piosence zwierzęce odgłosy rytmiczną grą na instrumentach (jeśli ich nie macie, to spróbujcie wykorzystać zasób kuchennych naczyń, garnków i pokrywek lub inne domowe przedmioty, które pozwolą na wystukiwanie rytmu ? Z małej, zakręcanej butelki po jogurcie wypełnionej np. ryżem, można stworzyć doskonałą grzechotkę ?).
Jestem mały poliglota,
bo rozumiem psa i kota,
ptasi język także znam,
zaraz udowodnię wam.
Kotek miskę mleka miał,
Pyszne było- miauknął:...
Piesek też by pewnie chciał.
Szczeka głośno:...
Małej myszce ser się śni.
Piszczy cicho:...
Kurka zniosła jajek sto.
Gdacze o tym:...
Kaczka śliczne piórka ma.
Kwacze dumnie: ... ...
Nad jeziorem żabek tłum
Kumka sobie:...
Jak to dobrze kumie, kumie,
że ktoś po żabiemu umie.
Marsz i bieg w różnych kierunkach, reagowanie na sygnały świetlne, zielony kolor: „idź”, czerwony: „stój”.
Stanie w rozkroku i skręty tułowia w lewo w tył. Po kilku skrętach wirowanie w koło w jedynym i w drugim kierunku, a na sygnał stanie na jednej nodze. Powtórzyć ze zmianą nóg.
Podskoki obunóż w miejscu, w przód, w tył i w bok. Dla odpoczynku naśladowanie ruchem ręki odbijanie piłki od podłogi.
Dziękuję Ci, Boże, za mamę i tatę, za to, że uczą mnie cieszyć się światem. Za ich dobre rady, dużo cierpliwości. Nie chcę im nigdy sprawiać przykrości. Niech mój Anioł Stróż uczy mnie tego, jak postępować dobrze i stronić od złego.
Rodzic rozkłada obrazki zwierząt małych i dużych. Czyta wiersz, a dziecko dopowiada zapamiętane wyrazy.
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda zgubiła swoje dzieciątko!
Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę – łaciate cielątko,
Kozę – rogate koźlątko,
Owcę – kudłate jagniątko,
Świnkę – różowe prosiątko,
Kurkę – pierzaste kurczątko,
Gąskę – puchate gąsiątko,
Kaczkę – płetwiaste kaczątko,
Znalazło mamę każde dzieciątko.
6. „Szukam mamy” – zabawa dydaktyczna.
Dobieranie zwierząt w pary – osobniki dorosłe i ich potomstwo. Nazywanie rodziców i ich dzieci, np. kiura – kurczątka, krowa – cielątko etc.
ZAŁĄCZNIKI 1, 2, 3, 4
7. „Zagubione pisklaki” – zabawa klasyfikacyjna, przeliczanie.
Dzieci otrzymują żółte, białe i szare kółeczka, jako pisklaki kury, gęsi i łabędzie. Dzielą kółka wg koloru, przeliczają i porównują liczebność zbiorów.
8. „Budujemy zagrodę” – dziecko wycina paski papieru i nakleja na kartę, jako zagrodę dla zwierząt. Rodzic rozdaje dziecku wycięte zwierzęta, dziecko koloruje je i wkleja do zagrody.
ZAŁĄCZNIK 5
To zadanie może mieć też formę zabawy konstrukcyjnej. Dziecko buduje zagrodę z patyków, klocków, kawałków tektury, a później wkłada do środka zwierzątka (figurki – jeśli macie takie w domu, lub wydrukowane, pokolorowane, przyklejone na kawałek tektury).
9. Kilka inspiracji plastycznych – zachęcam do wspólnej zabawy ?