przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Rodzinkowo w zwierzątkowie - 13.04.2021

 

Dzień dobry we wtorek! ?

Szczęść Boże, kochani Rodzice i kochane Dzieci! ?

Przed nami kolejny dzień wizyty na wsi. Temat dzisiejszego dnia to: RODZINKOWO W ZWIERZĄTKOWIE.

Załączam wszystko w wersji do pobrania:

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

ZAŁĄCZNIK 1

ZAŁĄCZNIK 2

ZAŁĄCZNIK 3

ZAŁĄCZNIK 4

ZAŁĄCZNIK 5

  1. Na rozpoczęcie dnia zachęcam do przypomnienia sobie wspólnie z dzieckiem wczorajszej piosenki „Stary Donald farmę miał”: https://www.youtube.com/watch?v=yit7PlRN7Yg

Jeśli macie w domu jakieś instrumenty, np. dzwonki, grzechotki czy kołatki, wykorzystajcie je i zastąpcie w piosence zwierzęce odgłosy rytmiczną grą na instrumentach (jeśli ich nie macie, to spróbujcie wykorzystać zasób kuchennych naczyń, garnków i pokrywek lub inne domowe przedmioty, które pozwolą na wystukiwanie rytmu ? Z małej, zakręcanej butelki po jogurcie wypełnionej np. ryżem, można stworzyć doskonałą grzechotkę ?).

  1. „Poliglota” – zabawa logopedyczna do wiersza.

Jestem mały poliglota,
bo rozumiem psa i kota,
ptasi język także znam,
zaraz udowodnię wam.
Kotek miskę mleka miał,
Pyszne było- miauknął:...
Piesek też by pewnie chciał.
Szczeka głośno:...
Małej myszce ser się śni.
Piszczy cicho:...
Kurka zniosła jajek sto.
Gdacze o tym:...
Kaczka śliczne piórka ma.
Kwacze dumnie: ... ...
Nad jeziorem żabek tłum
Kumka sobie:...
Jak to dobrze kumie, kumie,
że ktoś po żabiemu umie.

  1. Jeśli macie ochotę na trochę ruchu, możecie powtórzyć wczorajsze ćwiczenia wg metody K. Wlaźnik
    • „Idź – stój” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Marsz i bieg w różnych kierunkach, reagowanie na sygnały świetlne, zielony kolor: „idź”, czerwony: „stój”.

  • „Bąk” – ćwiczenie tułowia – skręty oraz ćwiczenia równowagi.

Stanie w rozkroku i skręty tułowia w lewo w tył. Po kilku skrętach wirowanie w koło w jedynym i w drugim kierunku, a na sygnał stanie na jednej nodze. Powtórzyć ze zmianą nóg.

  • „Krasnoludki i olbrzymy” – ćwiczenia dużych grup mięśniowych. Przysiady i wyprosty.
  • „Piłeczki skaczą” – podskoki.

Podskoki obunóż w miejscu, w przód, w tył i w bok. Dla odpoczynku naśladowanie ruchem ręki odbijanie piłki od podłogi.

  • Marsz ze śpiewem znanej piosenki.
  1. We wtorek modlimy się szczególnie do naszych Aniołów Stróżów modlitwą „Aniele Boży”. Prosimy, żeby opiekowali się nami w ciągu całego dnia i w każdej chwili naszego życia, żeby pomagali nam dobrze wybierać i być dobrymi, dla wszystkich, których spotykamy w naszym życiu.

Dziękuję Ci, Boże, za mamę i tatę, za to, że uczą mnie cieszyć się światem. Za ich dobre rady, dużo cierpliwości. Nie chcę im nigdy sprawiać przykrości. Niech mój Anioł Stróż uczy mnie tego, jak postępować dobrze i stronić od złego.

  1. „Na wiejskim podwórku” – zabawa z wierszem S. Kraszewskiego.

Rodzic rozkłada obrazki zwierząt małych i dużych. Czyta wiersz, a dziecko dopowiada zapamiętane wyrazy.

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:

Krowa – łaciate cielątko,

Koza – rogate koźlątko,

Owca – kudłate jagniątko,

Świnka – różowe prosiątko,

Kurka – pierzaste kurczątko,

Gąska – puchate gąsiątko,

Kaczka – płetwiaste kaczątko,

Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.

Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.

Krowa – łaciate cielątko,

Koza – rogate koźlątko,

Owca – kudłate jagniątko,

Świnka – różowe prosiątko,

Kurka – pierzaste kurczątko,

Gąska – puchate gąsiątko,

Kaczka – płetwiaste kaczątko,

Każda zgubiła swoje dzieciątko!

Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.

Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.

Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.

Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:

Krowę – łaciate cielątko,

Kozę – rogate koźlątko,

Owcę – kudłate jagniątko,

Świnkę – różowe prosiątko,

Kurkę – pierzaste kurczątko,

Gąskę – puchate gąsiątko,

Kaczkę – płetwiaste kaczątko,

Znalazło mamę każde dzieciątko.

6.       „Szukam mamy” – zabawa dydaktyczna.

Dobieranie zwierząt w pary – osobniki dorosłe i ich potomstwo. Nazywanie rodziców i ich dzieci, np. kiura – kurczątka, krowa – cielątko etc.

ZAŁĄCZNIKI 1, 2, 3, 4

7.       „Zagubione pisklaki” – zabawa klasyfikacyjna, przeliczanie.

Dzieci otrzymują żółte, białe i szare kółeczka, jako pisklaki kury, gęsi i łabędzie. Dzielą kółka wg koloru, przeliczają i porównują liczebność zbiorów.

8.       „Budujemy zagrodę” – dziecko wycina paski papieru i nakleja na kartę, jako zagrodę dla zwierząt. Rodzic rozdaje dziecku wycięte zwierzęta, dziecko koloruje je i wkleja do zagrody.

ZAŁĄCZNIK 5

To zadanie może mieć też formę zabawy konstrukcyjnej. Dziecko buduje zagrodę z patyków, klocków, kawałków tektury, a później wkłada do środka zwierzątka (figurki – jeśli macie takie w domu, lub wydrukowane, pokolorowane, przyklejone na kawałek tektury).

9.       Kilka inspiracji plastycznych – zachęcam do wspólnej zabawy ?