Szczęść Boże,
Kochani Rodzice i ukochane Aniołki,
Przed nami ostatni dzień pracy przed świąteczną przerwą, jednocześnie ostatni dzień przed wielkimi wydarzeniami, które będziemy wspominać już jutro. Gdyby nie te szczególne dni – gdyby nie było Wielkiego Czwartku, Wielkiego Piątku i Wielkiej Soboty, nie byłoby radości Zmartwychwstania. Dlatego poświęcimy chwilę również na to, aby przypomnieć sobie istotę Triduum Paschalnego.
Załączam wszystko w wersji do pobrania:
Temat: NA ŚWIĄTECZNYM STOLE.
Można zachęcić dziecko do powtarzania refrenu – uczyliśmy się go wspólnie w przedszkolu.
Po wysłuchaniu utworu proponuję zatrzymać się na chwilę przy treści piosenki. Drodzy Rodzice, porozmawiajcie z dziećmi o tym, co wydarzyło się od Czwartkowego Wieczoru do Poranku Zmartwychwstania – maluchy sporo już o tym wiedzą, ale warto przypominać im te treści.
Możecie być zaskoczeni, jak wiele wasze dzieci już wiedzą. ? Myślę jednak, że warto wrócić do tych treści.
Jeśli chcecie, zachęcam do skorzystania z filmików, które pomogą w rozmowie z dzieckiem: https://www.youtube.com/watch?v=uxGmmLGbrps
ZIARNO: https://www.youtube.com/watch?v=RM6YAfIl6Z4
KSIĘGA KSIĄG (bajka, która opowiada o wydarzeniach od Wielkiego Czwartku do Niedzieli Zmartwychwstania): https://www.youtube.com/watch?v=-V5CZIW-S6U
2. „Kura znosi jajko” – zabawa ruchowa z elementami liczenia. Dziecko porusza się w rytm grany przez rodzica na tamburynie. Gdy rodzic przestaje grać, dziecko zatrzymuje się. Rodzic pokazuje kartonik z określoną liczbą kropek od 1 do 5, mówiąc: Kura znosi jajka. Ile ich zniosła? Dziecko liczy kropki i mówią tyle razy „ko”.
3.Muzyczny przerywnik: ZoZi „Znaki Wielkanocy”: https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U
Po wysłuchaniu piosenki możemy porozmawiać z dzieckiem o treści utworu: o jakich symbolach Wielkanocy śpiewa dziewczynka, jaka pora roku kojarzy nam się z Wielkanocą, o jakim kolorze śpiewa dziewczynka w piosence?
4. Zestaw ćwiczeń ruchowych.
5. „Pisanki wielkanocne” – ćwiczenia w klasyfikacji i liczeniu. Rodzic rozkłada na dywanie sylwety jajek ozdobione kropkami i kreskami (trzy jajka ozdobione kropkami i trzy ozdobione kreskami). Zadaniem dziecka jest podzielenie jajek ze względu na wzór. Dziecko liczy jajka w kropki i w kreski. Określa, ile ich jest. Następnie rodzic daje dziecku trzy jajka żółte i trzy niebieskie. Dziecko oddziela od siebie jajka według koloru. Liczy, ile jest jajek każdego koloru.
Sylwety pisanek proponuję przygotować ze sztywnego, kolorowego papieru w domu i ozdobić mazakami lub kredkami. ?
6.Jeśli jesteśmy przy pisankach, to proponuję dwie zabawy, które doskonale udały nam się w przedszkolu. ?
Zadaniem dziecka jest połączyć cechy jajek i położyć obrazek na odpowiednim polu. Drugie ćwiczenie, to łączenie jajka w całość. Wycinamy jajka z kolorowych papierów i przecinamy wzdłuż wyznaczonych linii. Dziecko musi znaleźć dwie połówki, które do siebie pasują.
7. Na zakończenie, jeśli dzieci zechcą, mogą pokolorować obrazki przedstawiające wydarzenia kolejnych dni Triduum Paschalnego. Przy tej okazji warto raz jeszcze wrócić do rozmowy na temat istoty Świąt Zmartwychwstania.
Możecie też wspólnie z dziećmi przygotować się poprzez przypomnienie dwóch poznanych przez nas piosenek: „Zmartwychwstał Jezus nasz Pan”: https://www.youtube.com/watch?v=271w6DJSVmo oraz „Zmartwychwstał Pan Alleluja”: https://www.youtube.com/watch?v=O31cNPsGu-Q
Kochani Rodzice, kochane Aniołki, na czas Triduum Paschalnego i radości Zmartwychwstania Jezusa życzę Wam wielu łask płynących od Jezusa, który z miłości do każdego z nas, niósł krzyż, umarł na nim, ale po trzech dniach ZMARTWYCHWSTAŁ, pokonując to wszystko, co wydaje się beznadziejne i bez wyjścia, co wydaje się być końcem. Niech siła, która płynie od Zmartwychwstałego Pana oraz radość płynąca z Jego zwycięstwa, napełnia wasze serca i rodziny, niech towarzyszy wam podczas rodzinnych spotkań i czyni je pełnymi pokoju i miłości.
WESOŁEGO ALLELUJA! ?