przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Na świątecznym stole - 31.03

 

Szczęść Boże,

Kochani Rodzice i ukochane Aniołki,

Przed nami ostatni dzień pracy przed świąteczną przerwą, jednocześnie ostatni dzień przed wielkimi wydarzeniami, które będziemy wspominać już jutro. Gdyby nie te szczególne dni – gdyby nie było Wielkiego Czwartku, Wielkiego Piątku i Wielkiej Soboty, nie byłoby radości Zmartwychwstania. Dlatego poświęcimy chwilę również na to, aby przypomnieć sobie istotę Triduum Paschalnego.

Załączam wszystko w wersji do pobrania:

Scenariusz zajęć (kliknij) 

ZAŁĄCZNIK 1

ZAŁĄCZNIK 2 

ZAŁĄCZNIK 3

ZAŁĄCZNIK 4

ZAŁĄCZNIK 5

ZAŁĄCZNIK 6

ZAŁĄCZNIK 7

ZAŁĄCZNIK 8

ZAŁĄCZNIK 9 

Temat: NA ŚWIĄTECZNYM STOLE.

  1. Na początek proponuję wysłuchanie znanej już dzieciom piosenki „Tam na krzyżu”: https://www.youtube.com/watch?v=NF5L-TUHVBg

Można zachęcić dziecko do powtarzania refrenu – uczyliśmy się go wspólnie w przedszkolu.

Po wysłuchaniu utworu proponuję zatrzymać się na chwilę przy treści piosenki. Drodzy Rodzice, porozmawiajcie z dziećmi o tym, co wydarzyło się od Czwartkowego Wieczoru do Poranku Zmartwychwstania – maluchy sporo już o tym wiedzą, ale warto przypominać im te treści.

  • Co Pan Jezus robił w Ogrodzie Oliwnym?
  • Co niósł Jezus?
  • Jakie było Jego serce? – smutne. Dlaczego?
  • Co miał na głowie?
  • Ile razy upadł?
  • Dlaczego Pan Jezus niósł krzyż?
  • Jak wyglądała droga Jezusa z krzyżem? – szedł boso, po ostrych kamieniach, był poraniony.
  • Co się stało na Golgocie, kiedy już doszedł z krzyżem na miejsce, do którego zdążał?
  • Gdzie położono Pana Jezusa po śmierci? Czym zasłonięto grób?
  • Co się stało rano? Kto odsunął głaz?

Możecie być zaskoczeni, jak wiele wasze dzieci już wiedzą. ? Myślę jednak, że warto wrócić do tych treści.
Jeśli chcecie, zachęcam do skorzystania z filmików, które pomogą w rozmowie z dzieckiem: https://www.youtube.com/watch?v=uxGmmLGbrps
ZIARNO: https://www.youtube.com/watch?v=RM6YAfIl6Z4
KSIĘGA KSIĄG (bajka, która opowiada o wydarzeniach od Wielkiego Czwartku do Niedzieli Zmartwychwstania): https://www.youtube.com/watch?v=-V5CZIW-S6U

2. „Kura znosi jajko” – zabawa ruchowa z elementami liczenia. Dziecko porusza się w rytm grany przez rodzica na tamburynie. Gdy rodzic przestaje grać, dziecko zatrzymuje się. Rodzic pokazuje kartonik z określoną liczbą kropek od 1 do 5, mówiąc: Kura znosi jajka. Ile ich zniosła? Dziecko liczy kropki i mówią tyle razy „ko”.

3.Muzyczny przerywnik: ZoZi „Znaki Wielkanocy”: https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

Po wysłuchaniu piosenki możemy porozmawiać z dzieckiem o treści utworu: o jakich symbolach Wielkanocy śpiewa dziewczynka, jaka pora roku kojarzy nam się z Wielkanocą, o jakim kolorze śpiewa dziewczynka w piosence?

4. Zestaw ćwiczeń ruchowych.

  • „Skaczące pisanki” – dziecko staje na wyznaczonej linii i skacze obunóż do końca pokoju
  • „Zające na łące” – dziecko wykonuje zajęcze skoki (w przysiadzie najpierw przekładane są ręce, później nogi) do wyznaczonego miejsca.
  • „Mówiąca pisanka” – rodzic rzuca piłkę do dziecka, mówiąc: Rzuć, kucając / Rzuć, siedząc / Podskocz i rzuć. Dziecko wykonuje polecenia.
  • „Kaczuchy” – dziecko chodzi, naśladując kaczuszki (kaczy chód, machanie skrzydełkami i kuperkami).

5. „Pisanki wielkanocne” – ćwiczenia w klasyfikacji i liczeniu. Rodzic rozkłada na dywanie sylwety jajek ozdobione kropkami i kreskami (trzy jajka ozdobione kropkami i trzy ozdobione kreskami). Zadaniem dziecka jest podzielenie jajek ze względu na wzór. Dziecko liczy jajka w kropki i w kreski. Określa, ile ich jest. Następnie rodzic daje dziecku trzy jajka żółte i trzy niebieskie. Dziecko oddziela od siebie jajka według koloru. Liczy, ile jest jajek każdego koloru.

Sylwety pisanek proponuję przygotować ze sztywnego, kolorowego papieru w domu i ozdobić mazakami lub kredkami. ?

6.Jeśli jesteśmy przy pisankach, to proponuję dwie zabawy, które doskonale udały nam się w przedszkolu. ?

Zadaniem dziecka jest połączyć cechy jajek i położyć obrazek na odpowiednim polu. Drugie ćwiczenie, to łączenie jajka w całość. Wycinamy jajka z kolorowych papierów i przecinamy wzdłuż wyznaczonych linii. Dziecko musi znaleźć dwie połówki, które do siebie pasują.


ZAŁĄCZNIK 3

7. Na zakończenie, jeśli dzieci zechcą, mogą pokolorować obrazki przedstawiające wydarzenia kolejnych dni Triduum Paschalnego. Przy tej okazji warto raz jeszcze wrócić do rozmowy na temat istoty Świąt Zmartwychwstania.

Możecie też wspólnie z dziećmi przygotować się poprzez przypomnienie dwóch poznanych przez nas piosenek: „Zmartwychwstał Jezus nasz Pan”: https://www.youtube.com/watch?v=271w6DJSVmo oraz „Zmartwychwstał Pan Alleluja”: https://www.youtube.com/watch?v=O31cNPsGu-Q

Kochani Rodzice, kochane Aniołki, na czas Triduum Paschalnego i radości Zmartwychwstania Jezusa życzę Wam wielu łask płynących od Jezusa, który z miłości do każdego z nas, niósł krzyż, umarł na nim, ale po trzech dniach ZMARTWYCHWSTAŁ, pokonując to wszystko, co wydaje się beznadziejne i bez wyjścia, co wydaje się być końcem. Niech siła, która płynie od Zmartwychwstałego Pana oraz radość płynąca z Jego zwycięstwa, napełnia wasze serca i rodziny, niech towarzyszy wam podczas rodzinnych spotkań i czyni je pełnymi pokoju i miłości.

WESOŁEGO ALLELUJA! ?