26.06. „Niezwykłe maszyny”
1.”Posłuszny samochód”
Usiądźmy z dzieckiem przy stole naprzeciwko siebie i puszczajmy do siebie po stole samochody różnej wielkości tak, aby nie spadły ze stołu. Wyjaśnijmy dziecku, że ciężar samochodu wpływa na na jego prędkość.
2.”W fabryce pojazdów” - dziecko otrzymuje część obrazka przedstawiającego samolot, statek, pociąg, rower, samochód, motocykl. Jego zadaniem jest dopasowanie części obrazka do części rozłożonych na dywanie lub stole w rozsypce.
3. „Motor”
Dziecko siada na dywanie z maskotką na kolanach. Za dzieckiem rodzic, który opowiada fabułę: Pasażerowie wsiadają na motor, trzymają kolegę przed sobą obejmując ją w pół. Zapalamy motor wykonując ruch ręką i nogą. Rozpoczynamy jazdę motorem. Motor, którym jechaliśmy na wycieczkę okazał się niesprawny – zepsuł się. Wszyscy bierzemy się za naprawę. Trzymając klucz w prawej ręce wykonujemy ruchy:
Wyruszamy dalej. Najechaliśmy na duży gwóźdź i przebiliśmy koło. Pompujemy nowe koła (4 skłony naśladujące pompowanie dwiema rękami, ocieranie potu z czoła, powtórzenie czynności). Wyruszamy w dalszą drogę. Na koniec motor jedzie coraz wolniej. Kierowca motoru zmartwiony siedzi na motorze, a pasażerowie, lekko pochyleni pchają motor do stacji paliw. Po zatankowaniu motor jedzie dalej i wracamy do domu.
4. „Mój ulubiony pojazd”
Zachęćmy dziecko do namalowania farbami ulubionego pojazdu i do rozmowy o budowie i zaletach swojego pojazdu.
5. „Piłka parzy”
Dziecko stoi pomiędzy rodzicami, którzy próbują piłką trafić w nogi dziecka. Zabawa ta rozwija zręczność dziecka i koncentrację uwagi.
6. Poprośmy dziecko o dopasowanie elementów