24.06. „Na wodzie i pod wodą”
1. „Statek”
Proszę o rozcięcie obrazka na 4 różne części, a następnie zachęćmy dziecko do ułożenia puzzli.
Wyodrębnijmy części składowe statku (dziób, rufa, burta, pokład). Następnie ułóżmy na dywanie z kolorowego sznurka duży kontur statku i poprośmy, aby dziecko wchodziło kolejno na pokład, rufę, dziób.
2. „Gdzie popłyniemy?”
Pokażmy dziecku ilustracje przedstawiające różne miejsca wypoczynkowe. Porozmawiajmy o nich kierując rozmowę tak, aby dziecko dostrzegło jak najwięcej szczegółów, by mogło odpowiedzieć na pytanie: Które miejsce podoba ci się najbardziej i dlaczego? (góry, jezioro, morze, miasto, wieś)
3. „Uwaga rekin”
Na dywanie rozłóżmy koc imitujący pokład statku. Dziecko swobodnie biega wokół statku, poruszając rękami naśladuje pływanie. Na hasło „rekin” musi wejść na pokład, usiąść w siadzie skrzyżnym i z rąk utworzyć lornetkę, przez którą będzie obserwować rekiny.
4. „Statki na obrazach”
Zapoznajmy dziecko z obrazami William Turnera. Pokażmy również fotografie różnych statków.
5. Czas na ćwiczenie małych rączek – zachęćmy dziecko do rysowania po śladzie:
6. Poprośmy dziecko o połączenie w pary takich samych statków. Rodzic rozcina obrazki i rozkłada wymieszane na dywanie.