23.06. „Ile kół ma nasz pojazd?”
1.”Wielka podróż”
Dziecko po kolei nazywa pojazdy na ilustracjach, próbuje naśladować poruszanie się tych pojazdów, jednocześnie wydając charakterystyczne dla nich odgłosy. Dzieli nazwy na sylaby.
2. Zaproponujmy dziecku rozwiązanie następujących zagadek słownych:
Ma pedały, kierownicę, koła dwa lub cztery,
jeździsz na nim, kiedy inni chodzą na spacery.
Stoją w garażach równo ustawione,
za chwilę pojadą każdy w inną stronę.
Ma ogromne skrzydła, fruwa wysoko.
Kiedy wystartuje, leci ku obłokom.
Mknie szybko po szynach, dudnią wagony.
Przewozi ludzi w dalekie strony.
3. „Ile kół?”
Dziecko otrzymuje kartoniki w kształcie różnych pojazdów z doklejonymi kolorowymi kołami po obu stronach kartonika. Dziecko przelicza koła wskazując palcem każde z nich. Następnie rodzic tworzy np. ze sznurka garaże dla pojazdów 2, 4 i 6 kołowych. Dziecko umieszcza swoje pojazdy w odpowiednim garażu. Przelicza pojazdy w każdym garażu i próbuje określić, w którym jest najwięcej pojazdów.
4. Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie po śladzie