18.06. „Jedziemy w świat daleki”
1. Na początek poprośmy dziecko o bardzo wyraźne wymawianie samogłosek u, i, a, o, a następnie o cmokanie, przesuwanie ściągniętych warg w lewo i w prawo.
2. Przypomnijmy nazwy dni tygodnia i pór roku.
3. Przeczytajmy dziecku wiersz „Mój samochód”:
Mój samochód się boi jeździć po pokoju, bo na podłodze można wpaść w poślizg.
Na dworze jeździć nie może, bo tam przeszkadzają dorośli.
Ani na podwórzu – bo za dużo kurzu.
A w ogóle go opony bolą i wolałby latać jak samolot
zamiast jeździć zwyczajnie po ziemi…
Więc go noszę cały czas w kieszeni.
4. Porozmawiajmy z dzieckiem na temat samochodów:
Zapytajmy dziecko jakie zna marki samochodów, a następnie pokażmy ilustrację:
Zapytajmy czy dziecko zna te marki samochodów.
5. Poprośmy dziecko, aby podyktowało nam list do chłopca z powyższego wiersza, tłumacząc mu co najbardziej lubi robić samochód.
6. Zachęćmy dziecko do odgadnięcia co to za dźwięki:
https://www.youtube.com/watch?v=ouTxLBX3cIU
7. Poprośmy dziecko, aby naśladowało ruchem ciała etapy wsiadania, uruchamiania i podróżowania wybranym środkiem lokomocji.
8. „Mój ulubiony pojazd”
Zachęcam do pracy plastycznej – lepienie z plasteliny ulubionego pojazdu.
9. Zaproponujmy dziecku następujące zadania:
Połącz z odpowiednim obrazkiem:
Proszę o rozcięcie obrazków i wymieszanie ich, aby dziecko złożyło je w całość (puzzle):