15.06. „Gdy zamierzasz przejść przez ulicę”
1. „Jak się czujesz?”
Pokażmy dziecku ilustracje przedstawiające różne emocje, poprośmy aby nazwało każdą emocję, naśladowało ją i określiło czy i w jakiej sytuacji odczuwało taką emocję.
2. Zachęcam do przeczytania dziecku wiersza W. Faber „Ogłoszenie”:
Słuchaj przechodniu, co pragnę donieść.
Nie jesteś mrówką, nie jesteś słoniem.
Gdybyś był mrówką, przed wielkim autem
Mógłbyś się schować na jezdni w szparkę.
Gdybyś był słoniem, to możesz być pewien,
Że się odbije auto od ciebie, więc się rozglądaj radzę,
Radzę ci szczerze i z pojazdami unikaj zderzeń.
Chcesz przejść na drugą stronę? Miej otwarte oczy.
Stań na skraju chodnika, nim na jezdnię wskoczysz.
Spójrz najpierw bacznie w lewo. O, tak, właśnie – brawo!
Teraz z kolei szybko zwróć oczy na prawo.
Jeszcze raz popatrz w lewo. Świetnie! Doskonale!
Jezdnia wolna? Idź szybko i nie bój się wcale.
Porozmawiajmy z dzieckiem na temat wiersza:
3. Czas na zabawę ruchową.
Dziecko chodzi z kołem jako kierownica przy muzyce i odpowiednio reaguje na to, co pokazuje rodzic ( czerwone koło, zielone koło).
4. Zachęcam do wykonania pracy plastycznej.
Dziecko otrzymuje arkusz białego papieru z naklejonym szarym paskiem jako ulica. Wycina z kolorowego papieru dowolne kształty i nakleja je na przygotowane tło, jako samochody, domy, drzewa.
5. Ćwiczenie grafomotoryczne – rysowanie po śladzie.