10.06 „Co tak pachnie?”
1. „Lustro”
Dziecko siedzi naprzeciwko rodzica. Rodzic wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, a dziecko naśladuje te ruchy. Po pewnym czasie następuje zamiana ról.
2. „Jak nosy poznają świat?”
Zapytajmy dziecko:
Podsumowując zwróćmy uwagę, że na szczęście posiadamy węch, który razem ze wzrokiem i słuchem (wskazujemy odpowiednie narządy) pozwala nam poznawać otoczenie.
3. „Co tak pachnie?”
Rozdajmy dziecku do powąchania kubeczki z charakterystycznie pachnącymi produktami: kawa, herbata, pieprz, musztarda, cynamon, itp. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co to za produkty.
4. „Uciekające zapachy”
Zachęćmy dziecko do swobodnego tańca przy muzyce klasycznej.
5.” Wiosenna łąka”
Potrzebne będą wycięte z papieru kwiaty, motyle, pszczoły, biedronki. Poprośmy dziecko o policzenie poszczególnych elementów, pogrupowanie ich według koloru.
6. Zapraszam do następujących zadań
Wytnij i przyklej w odpowiednim miejscu: