8.06. „Tęczowy motyl”
1. Znam kolory
Rodzice rozkładają kartki w kolorach: czerwony, zielony, żółty, niebieski, pomarańczowy, biały, brązowy, czarny. Wspólnie nazywamy kolory. Następnie rodzic prosi, aby dziecko wskazało w pokoju przedmiot w danym kolorze.
2. Żółty, jak…
Dziecko nazywa ponownie kolory i dokonuje porównań, np. żółty, jak…, czerwony, jak…
3. Tęczowy motyl
Zachęcam do wykonania pracy plastycznej. Dziecko odciska na kartce cztery kolorowe skrzydełka z dłoni pomalowanej farbą.
4. Zachęcam do posłuchania piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=NFvfoCdPQWU
5. Zachęćmy dziecko do ułożenia rytmu z kolorowych motyli wyciętych z papieru, np. czerwony, żółty, niebieski, czerwony, żółty, niebieski,….
6. Cichy spacer
Zaproponujmy ciche spacerowanie na palcach, a później na piętach.
7. Rysowanie po śladzie