29.04. Biedronki
Do pobrania - wersja PDF - 29.04
1. Na początek proponuję zabawę w „Prawda – fałsz”. Przeczytajmy dziecku zdania. Jeśli są prawdziwe – dziecko podskakuje, jeśli fałszywe – kuca.
2. „Przygoda biedronki”
Przeczytajmy dziecku następujący wiersz.
Malutka biedronka
po listku chodziła.
Nagle się potknęła,
kropki pogubiła.
Szuka ich w panice,
oślepia ją słońce.
Może ktoś pomoże
nieszczęsnej biedronce.
Zapytajmy dziecko jaka przygoda spotkała biedronkę.
Pokażmy dziecku ilustrację biedronki tak, aby dziecko nie widziało kropek (odetnijmy je), a następnie powiedzmy dziecku, że biedronka zgubiła sześć kropek (policzmy razem do sześciu). Wytnijmy kropki i pochowajmy je w takich miejscach, aby dziecko potrafiło je określić np. na stole, pod krzesłem, obok mamy, za misiem, w miseczce, na dywanie. Poprośmy dziecko, aby poszukało kropek, aby przeliczyło znalezione kropki i przykleiło je biedronce.
3. „Ile lat ma biedronka?”
Przeczytajmy dziecku kolejny wiersz „Biedroneczka”
Biedroneczko mała ładne kropki masz,
czy nam po kropeczce jednej czarnej dasz?
Nie dam wan kropeczek, bo tyle latek mam,
ile kropek na skrzydłach – policz sobie sam.
Nawiązując do wiersza pokażmy dziecku obrazki biedronek i poprośmy, aby policzyło kropki i określiło, ile lat ma dana biedronka.
4. Zachęćmy teraz dziecko do wykonania pracy plastycznej metodą wydzieranki. Dziecko samo rwie małe kawałki czarnego oraz czerwonego papieru i przykleja na szablon.
5. Zaproponujmy dziecku następujące zadania: