28.04. Motyle
Do pobrania - wersja PDF - 28.04
1. „Jesteśmy motylki”
Zachęćmy dziecko do zabawy ruchowej. Dziecko jako motyl biega po pokoju. Na hasło rodzica „kolorowy kwiatek” - dziecko przykuca (motyl siada na kwiatku).
2. „Złap motyla”
Połapmy z dzieckiem motyle. Powspinajmy się razem na palcach naśladując łapanie motyli, po czym wykonajmy siad skrzyżny. Powtórzmy kilka razy.
3. Wiersz A. Przemyska „Motylek”
Przeczytajmy wiersz:
Motylek lekki fruwa nad łąką
w dole są kwiaty, w górze jest słonko.
FII, fii, fruu, fruu – wesoło, wesoło mu.
Motylek lekki fruwa nad światem
myśli, że słońce jest dużym kwiatem.
Fii, fii, fruu, fruu - wesoło, wesoło mu.
Motylek lekki w trawie się błąka
myśli, że kwiaty to małe słonka.
Fii, fii, fruu, fruu – wesoło, wesoło mu.
Zapytajmy dziecko o treść wiersza:
4. Zachęcam do wspólnego tańca przy piosence:
https://www.youtube.com/watch?v=NFvfoCdPQWU
5. „Kolorowe kwiaty”
Rozłóżmy na podłodze porozcinane obrazki kwiatów, pomieszajmy je i poprośmy dziecko, aby pogrupowało je według koloru nazywając te kolory i, aby przeliczyło ile jest kwiatów każdego koloru. Zapytajmy których kwiatów jest najwięcej, których najmniej, a których tyle samo.
6. Zachęćmy dziecko do pomalowania farbami motyla przy użyciu pędzla, gąbki lub palców.
7. A teraz ćwiczenia doskonalące prawidłowy chwyt: