przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Wiosenna łąka - 27.04

 

27.04.  Wiosenna Łąka

Do pobrania - wersja PDF - 27.04

1. Na początek pokażmy dziecku ilustracje i poprośmy je, aby powiedziało, co one przedstawiają (morze, pole, łąka, las, miasto, góry). Następnie poprośmy o wybranie ilustracji łąki.

 

 

 

2. „Wiosenna łąka”

Przeczytajmy wiersz Zbigniewa Baryła:

Wiosenna łąka w promieniach słońca

cała zielona jest i kwitnąca.

Pszczoły, motyle nad nią fruwają,

a w trawie świerszcze koncerty grają.

Żółte kaczeńce na łące kwitną,

niebo ma barwę jasnobłekitną.

Wśród kwiatów pszczoły pilnie pracują,

zbierają nektar, miód produkują.

Słoneczko grzeje,stopniały śniegi,

na noskach dzieci są pierwsze piegi.

Cieszą się dzieci i ziemia cała,

że wiosna kwiatami nas przywitała.

Porozmawiajmy z dzieckiem na temat wiersza:

  • O jakiej porze roku jest mowa w wierszu?
  • Jakie znamy pory roku?
  • Jakie owady można spotkać na łące?

3. Kto mieszka na łące?

Poprośmy dziecko o rozwiązanie następujących zagadek słownych i podzielenie odpowiedzi na sylaby:

  • Skacze po łące, pływa w wodzie, z bocianem żyje w ciągłej niezgodzie. (żaba)
  • Mają pasiaste ubranie, od nich słodki miodek dostaniesz. (pszczoły)
  • To jest takie dziwne zwierzę, bo ma tylko jedną nogę, własny domek ma na grzbiecie, kto to jest, na pewno wiecie. (ślimak)
  • Dziób czerwony, długie nogi, żabki ze strachu schodzą mu z drogi. (bocian)
  • Łatwo zauważysz między listeczkami jej czerwony płaszczyk z czarnymi kropkami. (biedronka)
  • Znacie takiego małego konika, który jest zielony, w trawie sobie cyka? (świerszcz)
  • Skrzydełka ma jak płatki, choć sam nie jest kwiatem i nad kwiatami w słońcu wesoło fruwa latem. (motyl)

4.”Kogo brakuje”

Zachęćmy dziecko do następującej zabawy:

Połóżmy na podłodze cztery obrazki przedstawiające zwierzęta żyjące na łące. Poprośmy dziecko, aby je nazwało, a następnie, aby zamknęło oczy. Odwróćmy jeden obrazek i poprośmy dziecko, aby powiedziało, którego mieszkańca brakuje. Powtórzmy zabawę kilka razy, a później spróbujmy odwracać po dwa obrazki.

 

 

5. „Wiosenny rytm”

Porozcinajmy poniższe ilustracje i zaproponujmy dziecku kontynuowanie następującego rytmu: listek - kwiatek – pszczoła, a następnie o policzenie poszczególnych elementów.

6. „Łąka”
Pokażmy dziecku ilustrację i poprośmy o wskazanie na niej i nazwanie zwierząt żyjących na łące.

7. Zachęcam do następujących zadań: