27.04. Wiosenna Łąka
Do pobrania - wersja PDF - 27.04
1. Na początek pokażmy dziecku ilustracje i poprośmy je, aby powiedziało, co one przedstawiają (morze, pole, łąka, las, miasto, góry). Następnie poprośmy o wybranie ilustracji łąki.
2. „Wiosenna łąka”
Przeczytajmy wiersz Zbigniewa Baryła:
Wiosenna łąka w promieniach słońca
cała zielona jest i kwitnąca.
Pszczoły, motyle nad nią fruwają,
a w trawie świerszcze koncerty grają.
Żółte kaczeńce na łące kwitną,
niebo ma barwę jasnobłekitną.
Wśród kwiatów pszczoły pilnie pracują,
zbierają nektar, miód produkują.
Słoneczko grzeje,stopniały śniegi,
na noskach dzieci są pierwsze piegi.
Cieszą się dzieci i ziemia cała,
że wiosna kwiatami nas przywitała.
Porozmawiajmy z dzieckiem na temat wiersza:
3. Kto mieszka na łące?
Poprośmy dziecko o rozwiązanie następujących zagadek słownych i podzielenie odpowiedzi na sylaby:
4.”Kogo brakuje”
Zachęćmy dziecko do następującej zabawy:
Połóżmy na podłodze cztery obrazki przedstawiające zwierzęta żyjące na łące. Poprośmy dziecko, aby je nazwało, a następnie, aby zamknęło oczy. Odwróćmy jeden obrazek i poprośmy dziecko, aby powiedziało, którego mieszkańca brakuje. Powtórzmy zabawę kilka razy, a później spróbujmy odwracać po dwa obrazki.
5. „Wiosenny rytm”
Porozcinajmy poniższe ilustracje i zaproponujmy dziecku kontynuowanie następującego rytmu: listek - kwiatek – pszczoła, a następnie o policzenie poszczególnych elementów.
6. „Łąka”
Pokażmy dziecku ilustrację i poprośmy o wskazanie na niej i nazwanie zwierząt żyjących na łące.
7. Zachęcam do następujących zadań: