przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Jaki znaczek ma pogoda - 23-27.03

Szanowni Rodzice

Z uwagi na zaistniałą sytuację, nie możemy realizować zajęć wychowawczo – dydaktycznych w przedszkolu. Przedstawiamy zatem Państwu nasze propozycje działań, jakie możecie wykonać ze swoim dzieckiem w domu.

W tym tygodniu zamierzałyśmy przeprowadzić zajęcia o tematyce: „Jaki znaczek ma pogoda”.

 Do pobrania - wersja PDF

1. Zachęcam do zaśpiewania z dzieckiem piosenki:

„Przywitamy się jak pieski – hau, hau, hau

przywitamy się jak kotki – miau, miau, miau

przywitamy się jak owce – mee, mee, mee

ja witam ciebie, ty witasz mnie.

Przywitamy się jak żabki – kum, kum, kum

przywitamy się jak świnki – chrum, chrum, chrum

przywitamy się jak boćki – kle, kle, kle

ja witam ciebie, ty witasz mnie.”

2. „Pada deszczyk”

Do tej zabawy należy wyciąć z kartonu duże koło lub może do tego posłużyć np. okrągła deska do krojenia. Dziecko reaguje na szybkie zmiany hasła:

  • „słońce” - maszeruje niosąc przed sobą koło
  • „pada deszcz” - idzie z kołem uniesionym nad głową
  • „kałuże” - kładzie koło na podłodze i przeskakuje przez nie

3. „Znaczki pogody”

Zapoznajmy dziecko z różnymi znaczkami pogody i poprośmy, aby określiło, co przedstawiają poszczególne znaczki. Poprośmy dziecko, aby każdego dnia wybierało znaczek obrazujący aktualną pogodę.

4. „Pory roku”

Wspólnie z dzieckiem możemy obejrzeć ilustracje przedstawiające pory roku i porozmawiać z nim, co widać na obrazkach, czym one się różnią, a następnie zaproponować, aby do każdej ilustracji przyporządkowało odpowiedni znaczek pogody.

5. Zagadki słowne

Zachęćmy dziecko, aby odgadywało następujące zagadki:

·         Leci tylko na dół, jest tylko na dworze, suchy być nie może.         (deszcz)

·         Nie ma ust, a dmucha, nie ma skrzydeł, a lata. Czasem mrozi, gwiżdże, dmucha.            (wiatr)

·         Żółte i gorące na błękitnym niebie. Ogrzewa ziemię, zwierzęta i ciebie.    (słońce)

6. Odgłosy pogody

Możemy zaproponować dziecku, aby zamknęło oczy, wsłuchało się w odgłosy pogody i odgadło je.

https://www.salamisound.com/pl/1020138-wycie-wiatru-wysoko%C5%9B%C4%87

https://www.salamisound.com/pl/3039124-deszcz-z-grzmotami-d%C5%82ugie

https://www.salamisound.com/pl/5848456-lodowaty-wiatr-burza-silne

7. Słońce za chmurami

Oto propozycja zabawy matematycznej.

Dziecko otrzymuje obrazek słońca ( z punktu 3 - „Znaczki pogody”) i pięć wyciętych z papieru chmur. Na niebieskim kartonie układa obrazki zgodnie z opowiadaniem:

  • Niebo jest bezchmurne.
  • Przypłynęły dwie chmurki i zasłoniły słońce.
  • Jedna chmura odpłynęła. Ile chmur zostało?
  • Nadciągnęły cztery chmury i zasłoniły niebo.
  • Dwie z nich odpłynęły. Ile chmur widać na niebie?

8. Wiosenne słońce

Dziecko może wykonać pracę plastyczną. W tym celu rysujemy na środku kartonu koło i prosimy dziecko, aby wycięło żółte paski papieru, a następnie przykleiło je jako promyki wokół koła. Na koniec dziecko może pokolorować koło, pomalować je farbą lub wykleić plasteliną.

9. Ćwiczenia grafomotoryczne

W celu doskonalenia prawidłowego chwytu, zachęćmy dziecko do rysowania po śladzie rysunków związanych z pogodą. Dla urozmaicenia dziecko może później pokolorować obrazki.