przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Wakacje w lesie - 24.06

Dzień 3: Środa, 24 czerwiec

TEMAT: WAKACJE W LESIE

 do pobrania - wersja pdf 24.06.2020

  1. Zapoznanie dziecka z obrazkiem przedstawiającym rodzinę na pikniku.

 Pokazujemy dziecku obrazek przedstawiający rodzinę na pikniku w lesie. Pytamy, co przedstawia obrazek i co to jest piknik. Prosimy o podzielenie się wrażeniami z pobytu na pikniku. Zwracamy uwagę na przedstawione na obrazku przedmioty, które mogą być przydatne podczas organizacji pikniku.  Prosimy, aby dziecko wymieniło ich nazwy.

Następnie rozkładamy na dywanie koc. Umieszczamy na nim koszyk, plastikową butelkę po wodzie mineralnej, plastikowy kubek, jabłko (plastikowe). Dziecko nazywa poszczególne przedmioty (koszyk, kubek, jabłko, butelka). Następnie odwraca się w drugą stronę, zamyka oczy, a my chowamy jeden przedmiot. Dziecko odgaduje, czego brakuje. Zabawę w zależności od możliwości dzieci można urozmaicić dokładając więcej przedmiotów lub zamiast jednego chowamy dwa.

 

2. A teraz zapraszamy dzieci na wycieczkę do lasu. My opowiadamy o wycieczce a zadaniem dzieci będzie improwizowanie ruchem tego, o czym my opowiadamy.

Dziecko improwizuje ruchem: maszeruje, kierując się w stronę lasu, przedziera się przez gęste zarośla – odgarnia gałęzie, zatrzymuje się – słucha śpiewu ptaków, pokonuje przeszkody np. czołgają się pod nisko położonymi gałęziami, zatrzymuje się i wdycha leśne powietrze – wciąga powietrze nosem, a wydycha ustami,  przeskakuje przez kamienie i dochodzi do leśnej polany.

 

3. . Kiedy już po wprowadzeniu do zajęć dotarliśmy do leśnej polanki, zapraszam teraz do zajęć matematycznych, które będą w temacie leśnym.

I. Układanie na tkaninie odpowiedniej liczby sylwet  jagód i poziomek.

Potrzebujemy:  Zielona tkanina, woreczek nieprzezroczysty, 4 łodyżki wycięte z zielonego papieru lub krepiny i sylwety jagód (10 fioletowych kółek) lub poziomek (10 czerwonych kółek), kartoniki z różną liczbą kółek (1–5) fioletowych i czerwonych.  Rozkładamy na środku pkoju  zieloną tkaninę. Dziecko siada wokół niej.  Umieszczamy na tkaninie 4 sylwety zielonych łodyżek. Pytamy dzieci, jakie owoce mogłyby się teraz na nich znaleźć. Ustawiamy obok tkaniny tacę, na której znajdują się wycięte z papieru kolorowego sylwety jagód i poziomek. Pokazujemy ukryte w woreczku kartoniki z narysowanymi na nich kółkami w takich samych kolorach. Dziecko podchodzi, losuje kartonik, przelicza głośno znajdujące się na nich kółka (sylwety jagód lub poziomek), odkłada kartonik w wyznaczone miejsce, a następnie bierze z tacy odpowiednią liczbę kółek i układa je na wybranej łodyżce.

 

II. Zabawa rozwijająca orientację przestrzenną „Gdzie jest dzięcioł?”

Pokazujemy dziecku zdjęcie przedstawiające dzięcioła. Prosimy, aby opisały jego wygląd.

Opowiadamy ciekawostki na jego temat, zwracając szczególną uwagę na rolę, jaką pełni on w lesie (zwalcza korniki w drzewach).

Następnie chowamy w pokoju sylwetę dzięcioła. Dziecko odnajdują jego kryjówkę. Nazywając to miejsce, używając określeń wysoko, nisko, na, pod, za, obok, przed itp

 

III. Dokończ kolorowanie gąsienicy według podanego rytmu

 

IV. Na zakończenie dzisiejszych zajęć zapraszam do gry Wiosenny wyścig.

Drukujemy tyle kart ile osób będzie brało udział w grze i turlamy kostką ile oczek wyrzucimy w takiej linii kolorujemy odpowiednio element. Wygrywa ta osoba, która pierwsza pokoloruje wszystkie elementy.

MIŁEJ ZABAWY:)