Dzień 2: Wtorek, 23 czerwiec
TEMAT: Bezpieczne wakacje
do pobrania - wersja pdf 23.06.2020
Układamy na stole obrazki przedstawiające miejsca wypoczynku:
Zadaniem dziecka jest opisanie, co przedstawia obrazek oraz co można robić w takim miejscu.
Po opisaniu przez dziecko obrazka można porozcinać obrazek na części 4-5 elementowe, a zadaniem dziecka jest ułożenie obrazka w całość.
Następnie dziecko przykleja ułożony przez siebie obrazek na białej kartce i pokazuje rodzicom do sprawdzenia czy prawidłowo ułożyło.
2. Zapoznanie dzieci z wierszem Barbary Kosmowskiej pt. „Podjudzajka”
Zawsze jadę na wakacje w towarzystwie podjudzajki.
To istotka bardzo sprytna, pewnie rodem z jakiejś bajki.
I ma ulubione zdanie, gdy na pomysł wpadam zły,
Mówi: – Zrób to, zrób kochanie. I nie słuchaj swojej mamy!
Podjudzajka mnie podjudza, zakłócając letnie sny.
Wykąp się na dzikiej plaży, może się nieszczęście zdarzy?
Będzie potem płacz i łzy! Rozpal dziś ognisko w lesie,
To się szybko wieść rozniesie, kto z ostrzeżeń ważnych kpi!
Schowaj się przed mamą w sklepie, niech cię szuka i oblepi plakatami wszystkie drzwi! Wymknij się po cichu z domu, Nie mów o tym nic nikomu.
Zgub się w tym okropnym mieście, będzie działo się nareszcie, będzie świetnie, mówię ci! A ja śnię, że tak się dzieje, że drżę cała i truchleję,
I gdy budzę się nad ranem, pytam moją biedną mamę,
Czy niegrzeczna byłam znów? Czy uciekłam, zaginęłam, gdzieś przepadłam i zniknęłam w gąszczu moich strasznych snów?
Nic z tych rzeczy! – mówi mama. – To nie wakacyjny Dramat, tylko podjudzajki gra.
Kto rodziców zawsze słucha, nie chochlika i kłamczucha, ten wakacje piękne ma!
Rozmowa na temat wiersza. Przykładowe pytania do wysłuchanego wiersza:
- Kim była podjudzajka?
- Do czego podjudzajka namawiała dzieci?
- Dlaczego nie warto słuchać podjudzajki?
- Czy warto słuchać podjudzajki?
3. Zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w różnych miejscach letniego wypoczynku.
4. Zabawa ruchowa Pamiątkowe zdjęcie.
Dziecko przy ulubionej muzyce porusza się po pokoju w rytm muzyki. Po zatrzymaniu muzyki dziecko zatrzymuje się w miejscu i naśladuje pozowanie do pamiątkowego zdjęcia. Podczas każdej przerwy dziecko pozuje w inny sposób.
5. Karta pracy na dziś to ćwiczenia ze strony 61. Zadaniem dziecka jest:
- obejrzenie dokładnie obrazka, opisanie co przedstawia oraz pokolorowania go;
- odszukanie w naklejkach obrazków ryb, przyklejenie je w akwarium tak, aby w każdym akwarium były takie same rybki.
6. Utrwalanie znajomości imienia i nazwiska dziecka oraz dokładnego adresu zamieszkania. Zwracanie uwagi na konieczność znajomości swoich danych np. w sytuacji zagubienia się na zatłoczonej latem plaży. Sprawdzanie poprawność adresu – dokładne podanie z nazwą ulicy i numerem domu.
7.Ćwiczenie ortofoniczne – Czym podróżujemy.
Dziecko swobodnie maszerują w rytm piosenki. Na przerwę w muzyce unosimy wybrany przez siebie obrazek. Dziecko zatrzymują się i wypowiadają ustalone zgłoski:
– wrrrr (samolot),
– tuf,tuf,tuf (pociąg),
– szszsz, uuu (statek).