Planujemy wakacje - 17.06
1. Ćwiczenia artykulacyjne i ruchowe na podstawie rymowanki Iwony Fabiszewskiej Wakacyjne plany.
Rodzic mówi rymowankę. Za pierwszym razem wspólnie z dziećmi wykonuje określone ruchy i wypowiada sylaby. Podczas kolejnego powtórzenia zachęca dziecko do samodzielności.
Słonko mocno świeci, - podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek,
cieszą się więc dzieci - podskakują obunóż,
Chi, chi, cha, chi, chi, cha,- powtarzają sylaby i klaszczą a dłonie,
moc promyków słonko da -podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek,
Chodźmy więc nad wodę - maszerują w miejscu,
po letnią przygodę- kontynuują marsz,
Plum, plum, plum, plum, plum, plum,- powtarzają sylaby i pokazują dłonią kształt fali,
to strumyka słychać szum -wypowiadają długo głoskę sz.
Wejdźmy też na górę- naśladują wchodzenie na górę,
podziwiać naturę.- przykładają dłoń do czoła, tworząc nad oczami
daszek i rozglądają się w obie strony,
Och, och, och, puch, puch, puch- powtarzają sylaby i klaszczą w dłonie,
to przedszkolak dzielny zuch.- wskazują ręką siebie
2. Zabawa ruchowa z elementem skoku W sam środek.
Rodzic rysuje na chodniku duże koło, a w jego środku małe koło. Dziecko stoi na linii większego koła. Skaczą obunóż tak daleko, aby wskoczyć do małego koła. Zabawę powtarzamy kilka razy.
3. Zabawa Prawda czy fałsz – rozwijanie zdolności koncentracji podczas działania przy muzyce.
Nagranie dowolnej piosenki
Dziecko maszeruje po okręgu w rytmie piosenki. Na przerwę w muzyce rodzic prezentuje dziecku zdania prawdziwe lub fałszywe. Jeżeli zdanie jest prawdziwe, dziecko unosi ręce, jeżeli jest
fałszywe, wykonuje przysiad
4. Karta pracy, cz. 2, nr 58
Dziecko:
5. Karta pracy, cz. 2, nr 59.
Dziecko