przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Segregujemy śmieci - 09.06

Dzień 2: Wtorek, 9 czerwiec

TEMAT: SEGREGUJEMY ŚMIECI

do pobrania - wersja pdf 09.06.2020

  1. Rozmowa z dziećmi na temat segregowania śmieci. Zadajemy dzieciom pytania:

- Czy wiedzą, na czym polega segregowanie śmieci?

- Według jakich zasad segregujemy śmieci?

- Co to są surowce i jakie znamy ich rodzaje?

- Jakie są kolory pojemników na śmieci?

 

  1. Zapoznanie dzieci z obrazkami przedstawiającymi kosze na śmieci i surowce, jakie do nich wrzucamy.         

         

 

 

           

 

 

3. Nauka piosenki Mam zasady na odpady. https://www.youtube.com/watch?v=EXF40ENgtbY

TEKST:

Dabadabada dab dab daj, dabadaba dab dab daj,

Mam zasady na odpady! x 2

Kto sortuje, świat ratuje! I.

  1. Posłuchajcie, proszę, moi drodzy,

moi mali ekolodzy,

mam zasady

na odpady!

Teraz wam odpowiem na pytanie,

po co komu sortowanie:

Zrób ze śmieci

nowe rzeczy!

Ref.: Metal, plastik, papier i szkło,

nim wyrzucę, segreguję to! x 2

 

I.Wiedzą o tym dobrze zawodowcy,

wszystkie śmieci, to surowce.

Kto sortuje,

świat ratuje!

Posłuchajcie, proszę, moi drodzy,

moi mali ekolodzy:

Mam zasady

na odpady!

Ref.: Metal, plastik, papier i szkło,

nim wyrzucę, segreguję to! x 2

Dabadabada dab dab daj, dabadaba dab dab daj,

Mam zasady na odpady! x 2

Kto sortuje, świat ratuje!

Ref.: Metal, plastik, papier i szkło,

nim wyrzucę, segreguję to! x 2

 

4. Zabawa matematyczna ŚMIECI

potrzebujemy: Książka, butelka z wodą, długopis, zgnieciony papierek, korek, butelka, zgnieciona puszka, torebka foliowa, dwie obręcze lub pojemniki.

 Rozkładamy na dywanie kolejno przedmioty i prosimy dziecko o ich nazwanie. Następnym zadaniem jest dokonanie podziału i umieszczenie w jednej obręczy śmieci, a w drugiej pozostałych przedmiotów. Dziecko przeliczają przedmioty i mówią, czego jest więcej.

 

5. Quiz dydaktyczny SEGREGUJEMY ŚMIECI

Za każdą prawidłową odpowiedź proponuję wręczyć uśmiechniętą buzię, ponieważ nagradzanie prawidłowej odpowiedzi mobilizuje do dalszej pracy.

Swoje odpowiedzi dzieci mogą uzasadniać.

Proponowane stwierdzenia:

 − Przedmioty wykonane z papieru wrzucamy do fioletowych pojemników.

 − Do żółtych pojemników wrzucamy plastikowe śmieci.

 − Plastikowe i metalowe przedmioty najlepiej zgnieść przed ich wyrzuceniem.

− W zielonych pojemnikach znajdują się śmieci ze szkła.

 − Nawet małe dzieci mogą segregować śmieci.

 

6. Karty pracy - Grafomotoryka

 

 

7. Karty pracy utrwalające prawidłową segregacje śmieci.