Dzień 2: Wtorek, 9 czerwiec
TEMAT: SEGREGUJEMY ŚMIECI
do pobrania - wersja pdf 09.06.2020
- Czy wiedzą, na czym polega segregowanie śmieci?
- Według jakich zasad segregujemy śmieci?
- Co to są surowce i jakie znamy ich rodzaje?
- Jakie są kolory pojemników na śmieci?
3. Nauka piosenki Mam zasady na odpady. https://www.youtube.com/watch?v=EXF40ENgtbY
TEKST:
Dabadabada dab dab daj, dabadaba dab dab daj,
Mam zasady na odpady! x 2
Kto sortuje, świat ratuje! I.
moi mali ekolodzy,
mam zasady
na odpady!
Teraz wam odpowiem na pytanie,
po co komu sortowanie:
Zrób ze śmieci
nowe rzeczy!
Ref.: Metal, plastik, papier i szkło,
nim wyrzucę, segreguję to! x 2
I.Wiedzą o tym dobrze zawodowcy,
wszystkie śmieci, to surowce.
Kto sortuje,
świat ratuje!
Posłuchajcie, proszę, moi drodzy,
moi mali ekolodzy:
Mam zasady
na odpady!
Ref.: Metal, plastik, papier i szkło,
nim wyrzucę, segreguję to! x 2
Dabadabada dab dab daj, dabadaba dab dab daj,
Mam zasady na odpady! x 2
Kto sortuje, świat ratuje!
Ref.: Metal, plastik, papier i szkło,
nim wyrzucę, segreguję to! x 2
4. Zabawa matematyczna ŚMIECI
potrzebujemy: Książka, butelka z wodą, długopis, zgnieciony papierek, korek, butelka, zgnieciona puszka, torebka foliowa, dwie obręcze lub pojemniki.
Rozkładamy na dywanie kolejno przedmioty i prosimy dziecko o ich nazwanie. Następnym zadaniem jest dokonanie podziału i umieszczenie w jednej obręczy śmieci, a w drugiej pozostałych przedmiotów. Dziecko przeliczają przedmioty i mówią, czego jest więcej.
5. Quiz dydaktyczny SEGREGUJEMY ŚMIECI
Za każdą prawidłową odpowiedź proponuję wręczyć uśmiechniętą buzię, ponieważ nagradzanie prawidłowej odpowiedzi mobilizuje do dalszej pracy.
Swoje odpowiedzi dzieci mogą uzasadniać.
Proponowane stwierdzenia:
− Przedmioty wykonane z papieru wrzucamy do fioletowych pojemników.
− Do żółtych pojemników wrzucamy plastikowe śmieci.
− Plastikowe i metalowe przedmioty najlepiej zgnieść przed ich wyrzuceniem.
− W zielonych pojemnikach znajdują się śmieci ze szkła.
− Nawet małe dzieci mogą segregować śmieci.
6. Karty pracy - Grafomotoryka
7. Karty pracy utrwalające prawidłową segregacje śmieci.