Dzień 1: Poniedziałek, 8 czerwiec
TEMAT: CO WIEMY O ŚMIECIACH?
do pobrania - wersja pdf 08.06.2020
Witam serdecznie w tym tygodniu będziemy w kręgu tematyki o śmieciach ich segregacji oraz recyklingu.
- Co to są śmieci?
- Gdzie najczęściej widujecie śmieci?
- Czy śmieci można rozrzucać wokół siebie? Dlaczego?
3. Zabawa ruchowo – ilustracyjna Pachnie – śmierdzi.
Proszę włączyć ulubioną muzykę dziecka do tańca. Na przerwę w muzyce wypowiadamy słowo PACHNIE (dzieci wykonują odpowiedni ruch ilustrujący – wciągają powietrze nosem), na słowo ŚMIERDZI (dzieci zatykają nos).
4. Zabawa ruchowa z elementem rzutu Śmieci precz!
Dzieci robią kulki ze starych gazet, następnie ustawiają się w pewnej odległości od kosza i starają się trafić kulką z gazet do kosza.
5. Zapoznanie dzieci z piosenką Mam zasady na odpady. https://www.youtube.com/watch?v=EXF40ENgtbY
Rozmowa w oparciu o wysłuchaną piosenkę. Po wysłuchaniu piosenki zadajemy dzieciom pytania:
- Co to znaczy sortować / segregować śmieci?
− Do czego jest nam potrzebne sortowanie śmieci?
− Dlaczego segregowanie śmieci może ratować świat?
− W jaki sposób można dbać o ziemię i czyste środowisko?
− A wy co robicie, żeby wasze otoczenie było czyste?
A teraz zachęcam do swobodnego tańca przy piosence Mam zasady na odpady.
6. Dla chętnych kolorowanki