Zabawy w liczenie -3.06
1.Zabawa rozwijająca słuch fonematyczny ,, Ech”( potrzebna będzie piłka)
Rodzic rzuca piłkę do dziecka i jednocześnie wymawia sylabę np. ma. Dziecko odrzuca piłkę, wypowiada tę samą sylabę i kończy słowo, mówiąc imię dziecka rozpoczynające się na tę sylabę np. Ma-te-usz. Następnie dziecko podaje inne imiona na podaną sylabę, np. Mar-ta, Mal-wi-na. Przykłady innych sylab: Zo-, Le-, Ku-.
. Rodzic podaje także obcobrzmiące imiona, np. Bruno, Zoja, Milana.
2. ,,Kolorowe dzieci”- słuchanie piosenki połączone z oglądaniem
https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4
3. Karta pracy, cz2 nr 56
Dziecko
Rodzic . kontynuuje rozmowę na temat obrazków. Pyta dziecko
4. Zabawa ruchowa Bawimy się razem.
nagranie spokojnej melodii.
Rodzic włącza nagranie spokojnej melodii. Dziecko wykonuje własną improwizacje taneczne. Podczas przerwy w muzyce, w zależności od tego, ile palców pokaże rodzic dziecko wybiera sobie zabawki którym lubi się bawić, układa je na dywanie i krąży wokół nich. Rodzic głośno liczy, czy dziecko wykonały zadanie poprawnie.
5. Zabawy ruchowe przy wierszu Bożeny Formy.
Dziecko stoi na dywanie, zwrócone twarzą do rodzica który stoi przed dzieckiem i czyta wiersz, jednocześnie pokazuje ruchy, jakie dziecko wykonuje. Rodzic powtarza wierszyk i zachęca dziecko , by również go powtarzało
Tekst wiersza: Dzieci:
Tańczyć wszyscy lubimy - poruszają biodrami, naśladując taniec,
duże koło robimy. - podają sobie ręce,
Teraz głośno tupiemy - tupią,
klaskać dobrze umiemy. - klaszczą,
Wiemy, co to jest koło, - rozpoczynają marsz po okręgu koła,
w nim idziemy wesoło. -w dalszym ciągu maszerują, klaszcząc,
Na bębenku gra mama . -uderza w bębenek,
zatańczymy dziś dla niej. -wykonują obrót
6. Karta pracy
Rysuj po śladzie