przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Segregujemy śmieci - 23.04

 

Czwartek 23.04

Temat: Segregujemy śmieci

Do pobrania - wersja PDF - 23.04

  1. Dziś zaczniemy sobie od rozwiązania zagadki

O porządek trzeba dbać ,

Wiedzą o tym także dzieci.

Do odpowiednich worków

Każdy wrzuca… (śmieci)

Jeżeli to możliwe przygotujcie dla dzieci różnego rodzaju odpady i połóżcie je na podłodze. Zadając dziecku kilka pytań porozmawiajcie sobie na temat odpadów.

Do rozmowy możecie Państw wykorzystać pomocnicze pytania:

· Co to takiego?

· Skąd się biorą śmieci?

· Gdzie można spotkać śmieci?

· Czy dzieci wiedzą, co się robi ze śmieciami? Gdzie powinny trafić?

· Czy wiedzą, co to jest segregacja odpadów?

 · Jakie znają kolory pojemników?

 · Czy wiedzą, jakie śmieci powinny do nich trafić?

  1. Po przeprowadzeniu rozmowy możecie zapoznać dzieci z kolorami pojemników na odpady i ich segregację.

Warto uwrażliwić dziecko na bardzo ważną istotę  segregowanie odpadów do odpowiednich pojemników. Kiedy odpady są posegregowane, można z nich stworzyć nowe rzeczy. Ponowne wykorzystanie i przetworzenie odpadów nazywane jest recyklingiem. Zaprezentujmy dziecku znak recyklingu i zaprośmy na film który pomoże zrozumieć proces przetwarzania odpadów.

                                                                    

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

4.Po seansie pora na zabawę ruchową "Śmieciarka”

– Dziecko zamienia się w "śmieciarkę”. Kiedy rodzić gra na dowolnym instrumencie bądź klaszcze w dłonie dziecko – śmieciarka jeździ po mieście – pokoju i szuka śmieci. Dziecko bierze jeden przedmiot. Gdy rodzic  przestaje grać bądź klaskać dziecko – śmieciarka udaje się do właściwego pojemnika i zatrzymują się obok niego. Rodzic  pyta z jakiego tworzywa ma śmieć i czy prawidłowo odszukało pojemnik.

5. "Ekologiczna zabawka” wykorzystajcie proszę pomoc rodziców i odpady które macie w waszych domkach i spróbujcie zrobić coś z niczego.

Podsyłam Wam kilka propozycji:

 

6.Klamerkowa zabawa, przypnijcie proszę klamerkę do  bielizny na cyfrę, która odpowiada liczbie śmieci w danym pojemniku.

7. "Kosze pełne śmieci”- połączcie proszę pojemniki w kolejności od najmniejszego do największego.

8. Praca w książce na dziś to:

Karta pracy, cz.2, nr 21

Zadaniem dziecka jest:

- oglądanie obrazków

-nazwanie kolorów koszy, które przeznaczone są do segregowania odpadów i przypomnienie sobie co do nich wrzucamy

-połączenie obrazków z odpowiednim koszem

- pokolorowanie koszy wg instrukcji: pierwszy na – zielono, drugi na –żółto, trzeci na – niebiesko.