Czwartek 23.04
Temat: Segregujemy śmieci
Do pobrania - wersja PDF - 23.04
O porządek trzeba dbać ,
Wiedzą o tym także dzieci.
Do odpowiednich worków
Każdy wrzuca… (śmieci)
Jeżeli to możliwe przygotujcie dla dzieci różnego rodzaju odpady i połóżcie je na podłodze. Zadając dziecku kilka pytań porozmawiajcie sobie na temat odpadów.
Do rozmowy możecie Państw wykorzystać pomocnicze pytania:
· Co to takiego?
· Skąd się biorą śmieci?
· Gdzie można spotkać śmieci?
· Czy dzieci wiedzą, co się robi ze śmieciami? Gdzie powinny trafić?
· Czy wiedzą, co to jest segregacja odpadów?
· Jakie znają kolory pojemników?
· Czy wiedzą, jakie śmieci powinny do nich trafić?
Warto uwrażliwić dziecko na bardzo ważną istotę segregowanie odpadów do odpowiednich pojemników. Kiedy odpady są posegregowane, można z nich stworzyć nowe rzeczy. Ponowne wykorzystanie i przetworzenie odpadów nazywane jest recyklingiem. Zaprezentujmy dziecku znak recyklingu i zaprośmy na film który pomoże zrozumieć proces przetwarzania odpadów.
https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY
4.Po seansie pora na zabawę ruchową "Śmieciarka”
– Dziecko zamienia się w "śmieciarkę”. Kiedy rodzić gra na dowolnym instrumencie bądź klaszcze w dłonie dziecko – śmieciarka jeździ po mieście – pokoju i szuka śmieci. Dziecko bierze jeden przedmiot. Gdy rodzic przestaje grać bądź klaskać dziecko – śmieciarka udaje się do właściwego pojemnika i zatrzymują się obok niego. Rodzic pyta z jakiego tworzywa ma śmieć i czy prawidłowo odszukało pojemnik.
5. "Ekologiczna zabawka” wykorzystajcie proszę pomoc rodziców i odpady które macie w waszych domkach i spróbujcie zrobić coś z niczego.
Podsyłam Wam kilka propozycji:
6.Klamerkowa zabawa, przypnijcie proszę klamerkę do bielizny na cyfrę, która odpowiada liczbie śmieci w danym pojemniku.
7. "Kosze pełne śmieci”- połączcie proszę pojemniki w kolejności od najmniejszego do największego.
8. Praca w książce na dziś to:
Karta pracy, cz.2, nr 21
Zadaniem dziecka jest:
- oglądanie obrazków
-nazwanie kolorów koszy, które przeznaczone są do segregowania odpadów i przypomnienie sobie co do nich wrzucamy
-połączenie obrazków z odpowiednim koszem
- pokolorowanie koszy wg instrukcji: pierwszy na – zielono, drugi na –żółto, trzeci na – niebiesko.