przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Dbamy o ogródek - 21.04

 

Wtorek 21.04

Temat: ,,Dbamy o ogródek”

Do pobrania - wersja PDF - 21.04

  1. Dzisiejszy dzień możecie zacząć od odszukania w waszych domach i obejrzenia książek bądź gazetek reklamowych o tematyce ogrodowej. Możecie wykorzystać również poniższą ilustracje.

2. Słuchanie wiersza Iwony Róży Salach ,,Ogrodnicy”

Idą, idą ogrodnicy. Tup!

Niosą grabki i łopatki. Hej!

Będą spulchniać ziemię,

aby lekko było jej.

Puk, puk, puk łopatką.

Szu, szu, szu grabkami.

Tryśnie woda z koneweczki

na nasze grządeczki.

Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza.

  • Dokąd idą dzieci?
  • Co dzieci niosą ze sobą do ogrodu?
  • Co dzieci będą robiły w ogrodzie?

Do rozmowy z dzieckiem na temat prac jaki wykonujemy w ogrodzie możecie posłużyć się poniższa ilustracją.

3. Zabawa ruchowo- ortograficzna ,,Pracujemy w ogrodzie”

Na początku zabawy wyznaczcie sobie na podłodze ścieżki między grządkami wykorzystując do tego np.: wstążki, kawałki włóczki, bądź sznurki. Zadaniem dziecka jest swobodne maszerowanie po pokoju wzdłuż wstążek tak aby nie nadepnąć na grządki powtarzając słowa dźwiękonaśladowcze : tup, tup, tup. Na klaśnięcie rodzica dziecko zatrzymuje się i milknie naśladując czynności jakie wykonywane są wiosna w ogrodzie:

- kopiemy grządki łopatą – puk- puk-puk

-grabimy grządki-szu- szu- szu

– podlewamy kwiaty – palcami naśladują spadanie kropel i mówią: kap, kap, kap.

4. Rozwiążcie zagadki i pokolorujcie postać ogrodnika wg wzoru.

Spotkasz go w ogrodzie,
gdzie pracuje co dzień
dba o krzaki i kwiatki,
sadzi rośliny z użyciem łopatki.

A więc Pan który pracuje w ogrodzie – to… (ogrodnik)

A Pani która pracuje w ogrodzie to... (ogrodniczka)

Spodnie do pracy w ogrodzie, nazywają się... (ogrodniczkami)

5. ,,Co jest potrzebne do pracy w ogrodzie”

Dziecko wymienia i nazywa narzędzia potrzebny do pracy w ogrodzie, może podzielić ich nazwy na sylaby a następnie przyporządkować cienie poszczególnym narzędziom.

  1. ,,Zagubione kropki biedronki”- zabawa matematyczna
    Zadaniem dziecka jest narysowanie na każdej biedronce które spaceruje po ogrodzie odpowiedniej liczby kropek zgodnej z cyfrą jaka umieszczona została na trawce tuż obok biedronki.

7. Zabawa paluszkowa ,,Biedronka”
Rodzic  prosi dzieci o naśladowanie jego ruchów: wyciąga przed siebie obie dłonie i recytuje wierszyk. Podczas kolejnych wersów rodzi . palcami jednej ręki dotyka palców drugiej ręki, zaczynając od najmniejszego. Na koniec wykonuje dłonią zygzaki i unosi ją ku górze.

Biedronka mała

robaczki spotkała:

z tym się przywitała,

tego pogłaskała,

temu pomachała,

tego zabrać chciała,

z tym się pożegnała…

i do nieba poleciała.

Zabawę powtarzamy kilka razy. Następnie przekazujemy dziecku ciekawostkę na temat znaczenia biedronek w przyrodzie. Biedronka to pożyteczny chrząszcz. Zjada mszyce, które żywią się sokami roślin uprawianych w ogrodzie

8. Karta pracy – rysowanie po śladzie.

9.Karta pracy na dziś w książeczce cz. 2, nr 38.

Zadaniem dziecka jest :

  • wyjaśnić do czego służy konewka
  • z pomocą rodzica nazwać przedmioty przedstawione na zdjęciach, i wyjaśnić do czego one służą
  • rysować po śladzie rysunek konewki oraz ozdobić ja według własnego pomysłu

10. Praca plastyczna dla chętnych

Wykonanie biedronki według własnego pomysłu z dostępnych w domu materiałów. Prace dzieci proszę o przysłanie na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Powodzenia! :)