Wtorek 21.04
Temat: ,,Dbamy o ogródek”
Do pobrania - wersja PDF - 21.04
2. Słuchanie wiersza Iwony Róży Salach ,,Ogrodnicy”
Idą, idą ogrodnicy. Tup!
Niosą grabki i łopatki. Hej!
Będą spulchniać ziemię,
aby lekko było jej.
Puk, puk, puk łopatką.
Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki
na nasze grządeczki.
Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza.
Do rozmowy z dzieckiem na temat prac jaki wykonujemy w ogrodzie możecie posłużyć się poniższa ilustracją.
3. Zabawa ruchowo- ortograficzna ,,Pracujemy w ogrodzie”
Na początku zabawy wyznaczcie sobie na podłodze ścieżki między grządkami wykorzystując do tego np.: wstążki, kawałki włóczki, bądź sznurki. Zadaniem dziecka jest swobodne maszerowanie po pokoju wzdłuż wstążek tak aby nie nadepnąć na grządki powtarzając słowa dźwiękonaśladowcze : tup, tup, tup. Na klaśnięcie rodzica dziecko zatrzymuje się i milknie naśladując czynności jakie wykonywane są wiosna w ogrodzie:
- kopiemy grządki łopatą – puk- puk-puk
-grabimy grządki-szu- szu- szu
– podlewamy kwiaty – palcami naśladują spadanie kropel i mówią: kap, kap, kap.
4. Rozwiążcie zagadki i pokolorujcie postać ogrodnika wg wzoru.
Spotkasz go w ogrodzie,
gdzie pracuje co dzień
dba o krzaki i kwiatki,
sadzi rośliny z użyciem łopatki.
A więc Pan który pracuje w ogrodzie – to… (ogrodnik)
A Pani która pracuje w ogrodzie to... (ogrodniczka)
Spodnie do pracy w ogrodzie, nazywają się... (ogrodniczkami)
5. ,,Co jest potrzebne do pracy w ogrodzie”
Dziecko wymienia i nazywa narzędzia potrzebny do pracy w ogrodzie, może podzielić ich nazwy na sylaby a następnie przyporządkować cienie poszczególnym narzędziom.
7. Zabawa paluszkowa ,,Biedronka”
Rodzic prosi dzieci o naśladowanie jego ruchów: wyciąga przed siebie obie dłonie i recytuje wierszyk. Podczas kolejnych wersów rodzi . palcami jednej ręki dotyka palców drugiej ręki, zaczynając od najmniejszego. Na koniec wykonuje dłonią zygzaki i unosi ją ku górze.
Biedronka mała
robaczki spotkała:
z tym się przywitała,
tego pogłaskała,
temu pomachała,
tego zabrać chciała,
z tym się pożegnała…
i do nieba poleciała.
Zabawę powtarzamy kilka razy. Następnie przekazujemy dziecku ciekawostkę na temat znaczenia biedronek w przyrodzie. Biedronka to pożyteczny chrząszcz. Zjada mszyce, które żywią się sokami roślin uprawianych w ogrodzie
8. Karta pracy – rysowanie po śladzie.
9.Karta pracy na dziś w książeczce cz. 2, nr 38.
Zadaniem dziecka jest :
10. Praca plastyczna dla chętnych
Wykonanie biedronki według własnego pomysłu z dostępnych w domu materiałów. Prace dzieci proszę o przysłanie na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Powodzenia! :)