Dzień 3: Czwartek, 16 kwiecień
TEMAT: Domy zwierząt wiejskich
Do pobrania - wersja PDF - 16.04
1. Dla utrwalenia nazw zwierząt możemy wykorzystać poniższe obrazki. Zadaniem dzieci jest odpowiednie nazwanie i podzielenie na sylaby określonych nazw.
2. Teraz proszę o włączenie dzieciom bajki, z której dzieci dowiedzą się jak nazywają się domki poszczególnych zwierząt. Oto link: https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA
3. Słuchanie wiersza Iwony Fabiszewskiej „Domy zwierząt”.
W chlewiku mieszka świnka, korytko stoi tam,
a w budzie siedzi piesek; nie lubi, gdy jest sam.
W kurniku kury gdaczą, nocą na grzędach śpią,
a konie stoją w stajniach i głośno czasem rżą.
A krowy? Pewnie wiecie, obora to ich dom.
Gdy wrócą już z pastwiska, tu muczą piosnkę swą.
Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza. Pytania pomocnicze: O jakich zwierzętach była mowa w wierszu? Jak nazywa się dom świnki (psa, konia, kury, krowy)? Jakie jeszcze inne zwierzęta oprócz kury mogą mieszkać w kurniku?
4. Połącz zwierzę z domem, w którym mieszka. Jak nazywa się ten dom?
5. Teraz będzie troszkę ćwiczeń z określenia położenia przedmiotów. Potrzebne będzie krzesło oraz jakaś ulubiona maskotka lub zabawka dziecka. Zadaniem dziecka będzie umieszczenie maskotki/zabawi w taki sposób, w jaki powiedzieliśmy np.
- NA krześle
- POD krzesłem
- ZA krzesłem
- OBOK krzesła
- PRZED krzesłem
- NAD krzesłem (trzyma w powietrzu).
6. A teraz poćwiczmy spostrzegawczość. Waszym zadaniem będzie znaleźć króliczka na obrazku i starać się odpowiedzieć całym zdaniem. KRÓLICZEK ADAMA JEST...
7. Teraz podsyłam różne pomysły na zabawy w domu mam nadzieję, że każdy z Was znajdzie tu taką zabawę, która sprawi mu dużo radości.