przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Dziwni goście - 3.06

 

Zajęcie 3

Temat: Dziwni goście.

Wersja PDF (kliknij)

• Słuchanie piosenki Dziwni goście (sł. i muz. Krystyna Gowik).    

https://drive.google.com/file/d/1Lt6cpbJZthe0Vwl7nuaJbAghWwW_PN2P/view?usp=sharing

I. Przyszła do mnie dziś pani Złość. 

Krzyczy, że całego świata ma już dość!

Nogą głośno tupie i pięści pokazuje,

 brzydkie miny stroi. O! O! O!

A za chwilę wszedł wielki Śmiech 

i za brzuch się gruby trzyma, ech, ech, ech! 

Tak się głośno śmieje, że łzy ze śmiechu leje, 

i żartuje sobie: he, he, he!

Ref.: E e e emocje, tacy dziwni goście, 

złoszczą, śmieszą, smucą, straszą nas. 

Czy jest na to czas i pora, czy nie czas. 

E e e emocje, czasem ich wyproście. 

Bo i tak powrócą w inny czas,

 jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz.

 II. Potem Smutek wpadł, tutaj siadł, 

łzy mu kapią z mokrych oczu: kap, kap, kap. 

Nic go nie ucieszy i nikt go nie pocieszy. 

Smutku, przestań płakać, tak, tak, tak! 

A na koniec: ciach! Wskoczył Strach! 

Trochę boi się wszystkiego, ach, ach, ach! 

Wielkie zrobił oczy i jak tu nie podskoczy!

 Idź już, Strachu, sobie: sio, sio, sio!

Ref.: E e e emocje…

• Rozmowa na temat piosenki.  

− O czym jest ta piosenka?

 − Co oznacza słowo: emocje?

− O jakich emocjach jest mowa w piosence?

− Jakie emocje nas „odwiedzają”? Co się wtedy dzieje?

• Ćwiczenia dotyczące emocji.

 Obrazki przedstawiające buzie z emocjami: złością, radością, smutkiem, strachem.   Wskazywanie (w dowolnej kolejności) obrazków. Dziecko je nazywa w odpowiednim rytmie i przedstawiają. Podają przykłady sytuacji, w których wyrażamy daną emocję.

Ćwiczenia: oddechowe, artykulacyjne i słuchowe, na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek:  Dni tygodnia.

 Jakie nazwy dni

tygodnia znamy?

Czy wszystkie nazwy

 dni pamiętamy?

Jeśli ktoś lubi

takie zadania,

niech się zabiera

do wyliczania.

Powietrza dużo

buzią nabiera

i na wydechu

niech dni wymienia:

− poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.*

Jeśli za trudne było zadanie, ćwicz dalej z nami to wyliczanie.

− Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.*

W miejscach oznaczonych * dzieci powtarzają – na jednym wydechu – nazwy dni tygodnia.

Ćwiczenia ruchowe – naśladowanie chodzenia po różnym podłożu i w różnych warunkach. Dziecko naśladuje chodzenie, np.

 − po piasku,

− po kamieniach,

− gdy wieje mocny wiatr,

− przez rwący strumyk,

− po głębokim śniegu… 

Karta pracy, cz. 4, s. 54.

Rysowanie siebie w swoim ulubionym ubraniu, ze swoją ulubioną zabawką. Kolorowanie ramki swoim ulubionym kolorem. Samodzielne pisanie swojego imienia (swoich imion) i nazwiska (lub z pomocą).