przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Wołanie wiosny - 15.04

 

2.Dzień dobry w środę
Wołanie wiosny

Do pobrania - wersja PDF - 15.04

  • „Wołanie wiosny” to tytuł piosenki tego tygodnia. Przed jej wysłuchaniem proponuję wykonać zadanie z Kart pracy, cz. 3, s. 65.Polega ono na wskazaniu: słowika, wróbla, jaskółki, bociana , a następnie pokolorowaniu  rysunków ptaków, które powracają do Polski wiosną oraz na  rysowaniu po śladach ramek zdjęć.

Po przypomnieniu nazw ptaków, posłuchajcie wspólnie piosenki.

https://drive.google.com/file/d/1TWJiM__fov8nj0FpeQ11hi3kftRva6jj/view?usp=sharing

 „Wołanie wiosny” (sł. i muz. Krystyna Gowik)

I. Dzisiaj w drodze do przedszkola

już zielone były pola,

a bociany klekotały,

bo na łąkę przyleciały.

Ref.: Zielona wiosenka nas woła,

zielona panienka wesoła.

W oczy świeci nam

złotym słońcem

i rozrzuca kwiaty pachnące. (2x)

II. Na gałązkach pierwsze pąki,

a na pąkach pierwsze bąki.

Żabki skaczą, a skowronek

śpiewa jak srebrzysty dzwonek.

Ref.: Zielona wiosenka

III. Na spacerze zobaczymy,

czy już nigdzie nie ma zimy.

Teraz wiosna rządzić będzie,

z czego bardzo się cieszymy.

 

Porozmawiajcie chwilkę o  tekście  piosenki.

O jakiej porze roku jest ta piosenka?

- Po czym poznajemy, że nastaje wiosna?

− Gdzie przyleciały bociany?

- Co robiły ? itp

 Drodzy Państwo, pomóżcie Waszym dzieciom w nauce  refrenu i choćby pierwszej zwrotki piosenki. Jestem pewna, że po dwukrotnym wysłuchaniu piosenki Wasze dzieci, zaczną ją nucić.

  • Wykonajcie kolejne zadanie - Karta pracy, cz. 3, s. 63. Opowiadanie historyjki o wildze. Rysowanie po śladzie drogi kukułki do gniazda wilgi. Odpowiadanie na pytanie o gniazdo kukułki .Zadania ze str.64.

Zabawa twórcza – „Ptaki z figur”. Jeśli macie klocki w kształcie figur geometrycznych, to dziecko mogą ułożyć z nich wymyślone przez siebie ptaki. Można też wyciąć z papieru różne figury, nazwać je przy okazji i ułożyć z nich ptaszki. Koniecznie przeliczcie, ile klocków z kształcie danych figur zostało użytych.

  •   Zabawy matematyczne z ptaszkami, rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.

Do wykonania poniższych zadań potrzebne będą  jakieś liczmany, mogą być klocki, guziki, cukierki… co macie. Układamy  zadania, a dziecko stara się je rozwiązać, dokładając swoje liczmany lub je odkładając.

- Na drzewie siedziało 7 wróbli. (dziecko układa przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. ( dokłada jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?

Dzieci liczą klocki i podają ich liczbę, odpowiadając na pytanie.

Ale można też podać to w następujący sposób 7 wróbli dodać (+)3 wróble równa się (=)10 wróbli. Zapisuje  działanie: 7 + 3 = 10 .Jeśli dziecko potrafi, niech zapisze działanie na kartce. Jeśli nie, proszę napisać cyfry na wzór i niech dziecko je przepisze lub napisze po śladzie.

- Na drzewie było 8 gołębi. (dziecko układa przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały (odsuwa 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?

Dzieci liczą pozostałe klocki i odpowiadają na pytanie. Wasze dziecko może narysować 8 gołębi a następnie skreślić tyle ile odleciało, czyli 8.

8 gołębi odjąć(-) 8 gołębi = 0 gołębi

Układamy działanie: 8 – 8 = 0

Można też zaproponować dziecku, żeby samo wymyśliło sobie taką treść zadania.

  •   Tym razem proponuję wykonać zadanie z różowej Karty Pracy  Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 65. Zadanie polega na pokolorowaniu jajek na dany kolor, w takiej ilości jaką wskazują kropki.
  •    Zabawa relaksacyjna – „Ptasie gniazdo”

Myślę, że jest to propozycja fajnej, wspólnej zabawy wszystkich domowników zakończona wojną na poduchy. Można przygotować razem z dzieckiem opaskę bociana.

Wraz z dzieckiem  budujemy  na środku pokoju gniazdo z koców i poduszek. Wszyscy siadacie w gnieździe. Rodzic  prosi dziecko , aby wyobraziło sobie, że jest pisklęciem. Przy nagraniu np. spokojnej melodii opowiada, co się zdarzyło.

– Nasze przytulne, ciepłe gniazdo jest bardzo wysoko na drzewie i wiatr kołysze nim delikatnie. W gnieździe mieszkają mama bocianowa i małe bocianie pisklęta. Wiatr dmie coraz mocniej. Nagle gniazdo się przewraca, a Ty, małe pisklę, musisz rozłożyć skrzydełka i machać nimi, aby nie spaść na ziemię. Rozłóż szeroko ramiona i lataj mówiąc: kle, kle, kle… dopóki nie naprawię gniazda i z powrotem Cię  do niego nie przyprowadzę. (Rodzic  naprawia gniazdo i przyprowadza do niego pisklę i resztę rodzinki).Następnie  kontynuuje opowieść: – Teraz znów siedzimy w naszym ciepłym gniazdku i łagodnie się kołyszemy. Ojej, nadchodzi burza! Nagle nasze gniazdo znów się przewraca. Rozłóż skrzydełka i lataj powtarzając przy tym: kle, kle, kle… Mocno poruszaj swoimi skrzydełkami, aby stały się silne. Chcę naprawić gniazdo i zanieść do niego wszystkie pisklęta. Teraz znowu możemy wszyscy razem siedzieć w ciepłym domku. Widzę, że mój mały bocianek umie  już latać… Rozwiń swoje skrzydełka, pofruń i przyleć teraz do gniazda sam.

Przy okazji przedstawiam wygląd ptasiego gniazda.

Na zakończenie proponuję wykonanie zadania: Karta pracy, cz. 3, s. 66

Dla chętnych „Wywiad z bocianem”, można obejrzeć tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw&fbclid=IwAR33HLk7aAq1Gbdnw2vkSz1ahT6h_INVB0DwCa6uR1Tm-78JJvzLSV0Jfe0

I jeszcze jedna propozycja: jeśli ktoś chce, to pod linkiem kilkanaście minut lekcji o ptakach.

https://www.youtube.com/watch?v=W1qmywPdvok

Co dzisiaj plastycznie?

Przedstawiam kilka propozycji: