przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Wiosenne przebudzenie - 30.03

 

Do pobrania - wersja PDF - 30.03

Drodzy Rodzice, kochane „Promyczki Jezusowe”,

„Wiosenne przebudzenie”, to temat tego, wiosennego tygodnia. Pragnę zaproponować Państwu i waszym dzieciom zagadnienia, które mają przybliżyć tematykę nowej pory roku. Praca oparta będzie, głownie na kartach pracy, które macie Państwo w domu (jest to fioletowa książka, Nowe Przygody Olka I Ady- Karty Pracy ) ,Nowe Przygody Olka I Ady – Przygotowanie do czytania pisania i liczenia( książka różowa) , w której realizowane są tylko tematy dotyczące nowych liter oraz podręcznik niezbędny podczas pracy z  opowiadaniami. Ponad to zaproponuję inne, ciekawe karty a także wartościowe strony internetowe przeznaczone do pracy z pięciolatkami.  

Życzę powodzenia i dużo radości podczas wykonywania zadań .

1.Poniedziałek - 30.03

 „KOLORY WIOSNY”

Dzień pierwszy polecam zacząć od zabaw przy piosence „Wiosenne buziaki

https://drive.google.com/file/d/1f_IDH72Lyke77eJHdHqY_3ixaxPX_eQC/view?usp=sharing

I. Już rozgościła się wiosna,

słońce i kwiaty przyniosła.

Huśta się lekko na tęczy,

motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,

tańczymy z wiosenką ja i ty.

Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,

to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.

Hop, hop, raz, dwa, trzy,

bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.

A całe miasto całusy śle,

bez wiosny było tu źle.

II. Słońce rozdaje promyki,

gonią się w lesie strumyki.

Mrówki zaczęły porządki,

a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.: Hop, hop…

Po wysłuchaniu możecie Państwo zadać kilka pytań, które dotyczą treści piosenki i tym samym przekonacie się czy Wasze dziecko aktywnie wysłuchało utworu.

− O czym jest ta piosenka?

− Po czym poznajemy, że przybyła wiosna?

− Co robią zwierzęta, kiedy dni stają się coraz cieplejsze?

- Jaki jest nastrój piosenki i charakter melodii.

• Zabawa Jaka jest wiosna?

Chciałabym, żeby te zabawę rozpocząć od analizy wyrazu wiosna - podzielić go na sylaby i głoski oraz wyróżnić pierwszą i ostatnią głoskę. Następnie możecie zabawić się w wypowiadanie liter alfabetu, a Wasze dziecko w dowolnej chwili mówi: stop i musi podać określenie, jakie według niego  pasuje do wiosny. Musi ono zaczynać się na głoskę, na której zatrzymał się rodzic, np.

k –jak kolorowa

p – jak pachnąca

s – jak słoneczna

r – jak radosna itp.

Następnie proponuję zabawę, która utrwali nową porę roku i przypomni dzieciom pozostałe.

• Zabawa dydaktyczna:” Czy znamy te pory roku”?

Przedstawiam obrazki  kojarzące się z porami roku –małe obrazki z charakterystycznymi oznakami dla wiosny. Zadaniem dzieci jest porównywanie  obrazków np.: tych kojarzących się z zimą i tych z wiosną, nazywanie oznak charakterystycznych dla tych pór roku, umieszczanie obrazków adekwatnych do danej  pory roku na obrazku.

Jeśli mają Państwo możliwość wydrukowania kart pracy ,proszę żeby dzieci samodzielnie wycięły małe obrazki i je przykleiły .

Teraz chciałabym  zaproponować mały przerywnik na zabawy  ruchowe ,żeby spróbować zaspokoić potrzebę ruchu u waszych dzieci.

• Zabawa ruchowa –„ Słonko wschodzi i zachodzi”, podczas tej zabawy kształtujemy postawę ciała dziecka.

Dzieci stopniowo podnoszą się z przysiadu do stania, wyciągają ręce w górę i obracają się

wokół własnej osi – słonko wstało i świeci, następnie powoli wracają do przysiadu i kulą

się – słonko zaszło.

• Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Bociany na łące.

Dzieci są bocianami. Chodzą po łące, wysoko unosząc kolana. Co pewien czas na hasło z Państwa strony :STOP ,zatrzymują się, stają na jednej nodze, wystawiają złączone dłonie przed siebie, rytmicznie poruszają nimi jak dziobem i powtarzają: „Kle, kle, kle, żabki mi się chce”. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

  • Mam jeszcze jedną propozycję aktywności dla dzieci, wierszyk Bożeny Głodkowskiej pt: „Wiosna i moda”

Pod koniec zimy wiosna

wyjęła żurnali stosik.

– W co mam się ubrać? – dumała

– co w tym sezonie się nosi?

Założyć sukienkę w kropki?

A może golf? No i spodnie?

Co wybrać, by być na czasie

i nie wyglądać niemodnie?

Torebkę wziąć czy koszyczek?

Na szyję apaszkę cienką,

na głowę – kapelusz z piórkiem

czy lepiej beret z antenką?

 W tym czasie... – Gdzież ta wiosna?

– pytali wszyscy wokół.

– Zaspała? Zapomniała?

Nie będzie jej w tym roku?)

I przyszła w zielonych rajstopach,

w powiewnej złocistej sukience

i miała wianek z pierwiosnków,

a w ręce trzymała kaczeńce.

Pachniała jak sklep z perfumami –

wszak była calutka w kwiatach,

sypała płatkami jak deszczem –

i tak już zostało do lata.

 

Porozmawiajcie chwilkę o treści wiersza, przedstawiam propozycje pytań do utworu:

− Jaki problem miała wiosna?

− W co postanowiła się ubrać?

− Jak wyglądała?

Wiersz ten jest świetną okazją do tego, żeby dzieci (myślę, że szczególnie dziewczynki) stworzyły z własnych ubrań, które mają w swoich szafach strój wiosenny i zaprezentowały go na wybiegu. Zróbcie sobie pokaz mody i nie gniewajcie się na bałagan, jaki zapewne będzie. Myślę, że później wspólnie się z nim uporacie.

• Zadanie na dziś to fioletowe  Karty pracy, cz. 3, s. 52–53.

W tym ćwiczeniu należy nazywać oznaki wiosny przedstawione na zdjęciach (zając z młodymi, krokusy, lecące bociany, przebiśniegi, motyle cytrynki, kwitnące wierzba i leszczyna, kra, skowronek, czajka, deszcz). A na koniec rysowanie po śladach rysunków motyli. Kolorowanie ich tak, aby przypominały motyla cytrynka. Poniżej przedstawiam owego motylka i daną kartę pracy.

Powyżej przedstawiłam propozycje do pracy, zabawy  z dziećmi. Nie jesteście Państwo zobligowani do zrealizowania całości, proszę wybrać zadnia, które wam i dzieciom odpowiadają .Po powrocie do przedszkola postaram się wrócić do najważniejszych zagadnień i omówić je z dziećmi.