Szczęść Boże! ?
Kochani Rodzice, kochane Dzieci, dzisiaj zatrzymamy się na chwilkę przy PRZYSMAKACH ZWIERZĄT. Zaproponuję kilka ćwiczeń i zabaw do pracy w domu. ?
DO POBRANIA:
Czy wiecie o czym czasem marzę?
Że gdy dorosnę, zostanę kucharzem,
by wam, gdy wszyscy już dorośniecie,
dawać najlepsze potrawy na świecie.
Mógłbym serwować wam na śniadanie,
omlety z jajek-niespodzianek.
Na obiad barszczyk na rodzynkach.
Prawda, że już wam cieknie ślinka?
2. Ćwiczenia logopedyczne D. Krupy „U kaczki” – dziecko powtarza słowa rymowanki.
Koza, koń i piesek poszli na przechadzkę parkową alejką, by odwiedzić kaczkę.
Słonko przygrzewało, kukały kukułki, zwierzaki zjadały kości, obrok, bułki.
Wypiły kakao, koń zapalił fajkę, na koniec opowiedział im o smoku bajkę.
3. Proponuję również kilka ćwiczeń w ramach słodkiej gimnastyki buzi i języka. ?
ZAŁĄCZNIK 1
4. „Gęś” – słuchanie wiersza W. Chotomskiej. Rozmowa.
Pewna gęś znana z gościnności, zaprosiła na przyjęcie gości –
Krowę, cielaka, i kurę, kotkę z mężem kocurem,
Owcę, barana, kozy i psa. Ciekaw, co im do jedzenia da?
Podała kotle krowie – jedz, niech ci idzie na zdrowie, patrz, jaki kotlet wielki.
Postawiła przed baranem miskę serdelków z chrzanem – Baranie, jedz serdelki.
Prosiła owce: - Chodźcie, spróbujcie grzybków w occie, wspaniałe grzyby!
Częstowała kozy rybą w galarecie: - Jedzcie, dlaczego nie jecie? Chyba lubicie ryby?
Przyniosła wazę kompotu: - Smacznego! – rzekła do kotów.
Dla psa przyniosła sałatę, kurze podała herbatę.
I wszyscy wyszli głodni z przyjęcia. Dlaczego?
Może wy wiecie, bo ja nie mam pojęcia.
· Jakie zwierzęta zaprosiła gęś?
· Zastanów się, jakie potrawy powinny się znaleźć na przyjęciu?
· Które zwierzęta lubią mleko, a które siano albo ziarno czy kość?
5. „Odgłosy zwierząt” – rozwijanie słuchu, dzielenie na sylaby.
Dziecko wysłuchuje odgłosów zwierząt:
https://www.youtube.com/watch?v=WEZw-Zo-_vQ
Wskazuje właściwe zwierzę na obrazku i dzieli odgadnięty wyraz na sylaby, np. kro-wa, ku-ra, ka-czka, etc.
ZAŁĄCZNIKI 2, 3
6. Jeśli macie trochę miejsca i energii, to zachęcam do wspólnej zabawy przy piosence, którą Aniołki bardzo lubią. ?
https://www.youtube.com/watch?v=qjPRAGyeYJA
7. „Rysowanie oburącz” – ćwiczenia dużej motoryki.
Dziecko rysuje w powietrzu obydwiema rękami symetrycznie rysunki: koła, motyla, drzewa, etc.
8. „Gdzie są moi rodzice” – klasyfikacja i utrwalenie wiadomości.
Z sylwet dorosłych zwierząt i sylwet ich młodych dziecko ma za zadanie utworzyć rodziny.
ZAŁĄCZNIKI 4, 5, 6, 7
9. Ćwiczenia grafomotoryczne – dziecko próbuje rysować po śladzie, a później koloruje obrazek dowolnymi kredkami lub maluje farbami.
ZAŁĄCZNIK 8, 9
Dobrej zabawy! ?