Dzień dobry w piątek.
1. Małą cebulką jesteś Ty
Mała cebulka leżąca w ziemi,
Już za chwilę w piękny kwiat się zamieni.
Uważnie muzyki słuchajcie
I w cudowne kwiaty się przemieniajcie.
Następnie zapraszamy dziecko do zabawy naśladowczej" NASIONKA".
https://www.youtube.com/watch?v=eikD0FLBCsc
Dziecko przy muzyce zamienia się w nasionko. Wykonuje polecenia mamy lub taty.
Jesteś teraz małymi nasionkiem, które znajduje się w ziemi. Jest Ci ciepło. Jest tu cicho i ciemno.( dziecko leży na dywanie zwinięte w kłębek)
Spadł na Ciebie delikatny deszczyk, powoli zaczyna brakować miejsca w skorupce, robi się Ci za ciasno w malutkiej skorupce. (dziecko nadal leży na dywanie , powoli prostuje ręce i nogi) Teraz poświeciło na Ciebie słoneczko jest Ci ciepło i miło, znowu rośniesz i rośniesz. (dziecko na początku kuca, następnie powoli wstaje) .Z malutkiego nasionka wyrasta piękny kwiat, który próbuje sięgnąć nieba.( dziecko wstaje, podnosi ręce wysoko do góry, wyciąga się).
2.Powyższa zabawa jest wstępem do określenia tego ,czego rośliny potrzebują do wzrostu.
Rodzic mówi, że w ogrodzie siejemy warzywa, sadzimy cebulki kwiatów. Pyta dziecko, co jest potrzebne roślince aby mogła wyrosnąć?
3.Odczytanie listu od ogrodnika:
Drogie dzieci!
Jestem ogrodnikiem, pracuję w ogrodzie
I bardzo się cieszę, że do Was przychodzę.
Dzisiaj zadania dla Was przygotowałem
I Waszych Rodziców w to zaangażowałem .
I proszę Was, nie sprawcie mi zawodu.
Zabawa matematyczna: KWIATKI NA RABATKACH
Na moich rabatkach dziś wielkie zamieszanie,
Bo wszystkie kwiaty opuściły swe mieszkanie.
Policzcie dokładnie wszystkie nasze kwiatki
I posadźcie je na odpowiednie rabatki.
Proszę przygotować cztery rabatki o różnych kształtach geometrycznych: kwadrat, trójkąt, koło, prostokąt. w odpowiednim kolorze.
Dzieci słuchają zagadek matematycznych, następnie przeliczają przy użyciu np. : papierowych kwiatów lub klocków w różnych kolorach czy sztućców(wykorzystujemy to, co mamy w domu) i przyczepiają na rabatkę w wyznaczonym kształcie.
Na czerwonej, kwadratowej rabatce
Rosły trzy tulipany i dwa żonkile.
Oblicz proszę, ile kwiatów rosło na naszej rabatce?
Dziecko układa na wyciętym kwadracie np.3 klocki czerwone(symbolizujące tulipany ) i 2 żółte(żonkile) , przelicza.
Zosia na żółtej, trójkątnej rabatce
Posadziła kwiatki pachnące.
Ma cztery bratki i trzy tulipany.
Powiedz, ile kwiatów
Posadziła Zosia na grządce?
W ogrodzie, na zielonej okrągłej grządce
Rosło siedem żonkili pięknych jak słońce.
Przyszła Kasia i trzy zerwała,
Bo bukiet piękny zrobić chciała.
Ile żonkili teraz rośnie na grządce?.
Dziecko ukada 7 klocków żółtych i przelicza.Następnie zabiera 3 i liczy ile zostało.
Na niebieskiej prostokątnej grządce
Rosło osiem stokrotek.
Powiał silny wiatr i złamał cztery.
Ile teraz stokrotek rośnie na grządce?
4.Sadzenie kwiatków do doniczek wspólnie z Rodzicami.
Zakończenia nadszedł czas
Obiecana nagrodę otrzyma każdy z Was.
Doniczka, ziemia, cebulka – ważna sprawa.
Będzie z Rodzicami cudowna zabawa.
W ogrodników wszyscy się zamienimy
I wspólnie ogródek w domu urządzamy.
Proponuję, żebyście razem w domu lub ogrodzie zasadzili jakiś kwiatek i powiedzcie dziecku, że wspólnie będziecie dbać o Waszą roślinkę
( postawimy ją w miejscu, tak aby świeciło na nią słońce, będziemy ją podlewać wodą).Niech Wasze dziecko wybierze doniczkę i kwiatek,można również przeczytać dziecku informacje o wybranej roślince w internecie.
5.Ponieważ świetnie poradziliście sobie z poprzednim zadaniem plastycznym ,przedstawiam propozycje na nadchodzący weekend. Wystarczy kilka starych guzików, patyczki kosmetyczne...by stworzyć kolorowy,wiosenny bukiet.Dobrej zabawy Wam życzę i mile spędzonego czasu na wspólnej zabawie.