przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

W naszym ogródeczku - środa 7.04

Dzień dobry w środę.

1.„Ogrodnik”-  zagadka wprowadzająca do rozmowy o pracy ogrodnika.

Spotkasz go w ogrodzie,
gdzie pracuje co dzień
dba o krzaki i kwiatki,
sadzi rośliny z użyciem łopatki.

2.Ogrodnik i ogrodniczka”- opis postaci na podstawie ilustracji.

Obraz7

Rodzic  prezentuje ilustracje chłopca i dziewczynki. Prosi dziecko, by nazwało osoby znajdujące się na obrazkach i opowiedziało o wszystkich elementach ich ubioru.

Pyt. pomocnicze:

- Pan, który pracuje w ogrodzie to?(ogrodnik)

- Pani, która pracuje w ogrodzie to? (ogrodniczka)

- Spodnie do pracy w ogrodzie nazywają się? (ogrodniczkami)

3.Piosenka "Kwiatki , bratki..." nauka pierwzej zwrotki i refrenu.

https://www.youtube.com/watch?v=zhvQFI04CX8

1.Jestem sobie ogrodniczka,
mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie,
drugie w łatki,
a z tych nasion będą kwiatki.

Ref: Kwiatki – bratki i stokrotki
dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
malowane słońcem.

4.„Jakie to narzędzie?” – zabawa dydaktyczno-słuchowa.

Proszę o zaprezentowanie dzieciom ilustracji, przedstawiających narzędzia ogrodnicze. Zadaniem dzieci jest nazwanie ich, podzielenie na sylaby oraz wskazanie, do czego potrzebne są w ogrodzie.

 

Obraz8

Obraz1Obraz2Obraz3Obraz4Obraz5Obraz6

 5„ Narzędzia ogrodnicze” – zabawa ruchowa.

Dziecko porusza się w rytmie piosenki: „Jestem sobie ogrodniczka”, Na przerwę w muzyce rodzic wypowiada jedną z nazw przedmiotów poznanych w  poprzedniej zabawie, a dzieci naśladują wykonywanie czynności danym narzędziem np. kosiarka – udają, że koszą trawę/motyka – udają, że kopią ziemię/konewka – udają, że podlewają kwiaty itp.

6.Na koniec proponuję dwie karty pracy:

Poproście dziecko , żeby odnalazło na ilustracji poznane dziś narzdzia ogrodnicze.

Obraz10Obraz11