Dzień dobry w środę.
1.„Ogrodnik”- zagadka wprowadzająca do rozmowy o pracy ogrodnika.
Spotkasz go w ogrodzie,
gdzie pracuje co dzień
dba o krzaki i kwiatki,
sadzi rośliny z użyciem łopatki.
2.Ogrodnik i ogrodniczka”- opis postaci na podstawie ilustracji.
Rodzic prezentuje ilustracje chłopca i dziewczynki. Prosi dziecko, by nazwało osoby znajdujące się na obrazkach i opowiedziało o wszystkich elementach ich ubioru.
Pyt. pomocnicze:
- Pan, który pracuje w ogrodzie to?(ogrodnik)
- Pani, która pracuje w ogrodzie to? (ogrodniczka)
- Spodnie do pracy w ogrodzie nazywają się? (ogrodniczkami)
3.Piosenka "Kwiatki , bratki..." nauka pierwzej zwrotki i refrenu.
https://www.youtube.com/watch?v=zhvQFI04CX8
1.Jestem sobie ogrodniczka,
mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie,
drugie w łatki,
a z tych nasion będą kwiatki.
Ref: Kwiatki – bratki i stokrotki
dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
malowane słońcem.
4.„Jakie to narzędzie?” – zabawa dydaktyczno-słuchowa.
Proszę o zaprezentowanie dzieciom ilustracji, przedstawiających narzędzia ogrodnicze. Zadaniem dzieci jest nazwanie ich, podzielenie na sylaby oraz wskazanie, do czego potrzebne są w ogrodzie.
5„ Narzędzia ogrodnicze” – zabawa ruchowa.
Dziecko porusza się w rytmie piosenki: „Jestem sobie ogrodniczka”, Na przerwę w muzyce rodzic wypowiada jedną z nazw przedmiotów poznanych w poprzedniej zabawie, a dzieci naśladują wykonywanie czynności danym narzędziem np. kosiarka – udają, że koszą trawę/motyka – udają, że kopią ziemię/konewka – udają, że podlewają kwiaty itp.
6.Na koniec proponuję dwie karty pracy:
Poproście dziecko , żeby odnalazło na ilustracji poznane dziś narzdzia ogrodnicze.