przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Wielkanocny koszyczek - 30.03

 

Szczęść Boże,

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci,

przed nami kolejny dzień przygotowań do Świąt Wielkanocnych. Wspólnie poznajemy wielkanocne tradycje i zwyczaje.

Dzisiaj zatrzymamy się dłużej przy Wielkanocnym koszyczku.

Załączam wszystko w wersji PDF:

Scenariusz zajęć (kliknij) 

ZAŁĄCZNIK 1

ZAŁĄCZNIK 2 

ZAŁĄCZNIK 3

ZAŁĄCZNIK 4

ZAŁĄCZNIK 5 

  1. Dzisiaj również proponuję rozpocząć od piosenki „Na Wielkanoc” (sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko): https://www.youtube.com/watch?v=PRBwrfrSPP8
    Mam nadzieję, kochani, że dobrze zapamiętaliście już słowa po wczorajszej nauce i śpiewnie nie sprawia wam już żadnych trudności. ?
  1. Baranek, kurczaki, pisanki – rozwiązywanie zagadek Joanny Wasilewskiej połączone z opisem słownym obrazka. Rodzic rozkłada na dywanie obrazki: baranka, kurczaka, pisanki. Czyta dziecku zagadki. Zadaniem dziecka jest wskazać odpowiedni obrazek
  • Baranek cukrowy

Ma złociste rogi i kożuszek biały.

Nie biega po łące, bo z cukru jest cały.

  • Kurczaczki

Wykluły się z jajek, są żółciutkie całe.

Będą z nich kogutki albo kurki małe.

  • Pisanki

Leżą w koszyczku pięknie ułożone.

W kolory i wzory mocno ozdobione.

3. Wielkanocny koszyczek – słuchanie wiersza Z. Domitrocy połączone ze swobodną rozmową z dzieckiem na temat zwyczajów podczas świąt wielkanocnych. Wyjaśnienie znaczenia słowa święconka.

W małym koszyczku

dużo jedzenia,

które niesiemy

do poświęcenia:

chleb i wędlina,

kilka pisanek

oraz cukrowy

mały baranek.

Drożdżowa babka,

sól i ser biały,

i już jest pełny

koszyczek mały...

4. „Wielkanocny koszyczek” – zabawa dydaktyczna. Wykorzystując elementy z załączników z poprzedniego dnia – 29.03 (załączniki 1, 2, 3, 4) omawiamy z dziećmi, jak powinien wyglądać koszyczek wielkanocny i co powinno się w nim znaleźć. Następnie na dywanie kładziemy sylwety: koszyczka, pisanek, baranka, kurczaczka, zajączka, palemki, chleba, soli, serwetki. Rodzic razem z dzieckiem umieszcza na sylwecie koszyczka wszystkie elementy, po kolei wymieniając ich nazwy.

5.Krótki przerwynik ruchowy - „Kurki i ziarenka” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko swobodnie biega w rytm dowolnej muzyki. Na hasło rodzica: „Kurka szuka ziarenek” dziecko zatrzymuje się, robi przysiad i stuka palcami o podłogę.

6. „Co wiąże się z Wielkanocą?” – wskazywanie obrazków związanych tematycznie z Wielkanocą. Rodzic rozkłada obrazki: pisanek, baranka cukrowego, zajączka, palemki, chleba, choinki, bombek, łańcucha choinkowego, św. Mikołaja. Układa je tak, by dziecko nie widziało rysunków – zakrywa je lub odwraca. Dziecko odkrywa obrazki, podaje nazwy tego, co obrazki przedstawiają, a następnie określa czy kojarzy się to z Wielkanocą.

7.„Malowane jaja” – praca plastyczna. Zachęcam, aby przed Wielką Sobotą wspólnie z dziećmi przygotować prawdziwe pisanki – na pewno będzie to dla nich wielka radość. Tymczasem, w oczekiwaniu na przygotowywanie święconki, zachęcam do wykonania jednej z zaproponowanych prac (chętni mogą oczywiście wykonać obie ?)

Tą pisankę wyklejamy plasteliną, bibułą, kolorowym papierem, cekinami – wedle uznania dziecka. ?

Tutaj możemy poszaleć z wyobraźnią i techniką. Puste jajko wypełniamy farbami, kredkami, mazakami, wyklejamy, naklejamy – absolutnie wszystkie chwyty dozwolone. ?

Powodzenia! ?