25.06. „Na lotnisku”
1. „Samoloty”
Dziecko przy dowolnej muzyce chodzi po pokoju z rozłożonymi rękami. Na przerwę w muzyce, „obniża lot” i kuca na podłodze.
2. Zachęcam do przeczytania dziecku wiersza „Samolot”
Leci po niebie srebrny samolot.
Z ziemi nie widać, jaki to kolos,
Lecz gdy przyleci już na lotnisko,
To można podejść zupełnie bliski
I pooglądać ze wszystkich stron:
Statecznik – poziom, statecznik – pion,
Kadłub i skrzydła. O, jakie koła!
Jak ten samolot wznosić się zdołał?
Przecież jest wielki i ciężki taki,
A leciał lekko, jak lecą ptaki!
Porozmawiajmy z dzieckiem na temat wiersza i na temat samolotów. Wymieńmy części składowe samolotu (kadłub, dziób, śmigło, skrzydło, statecznik, koła).
3. „Samoloty”
Dziecko chodzi po dywanie naśladując chodzenie po lotnisku. Sprawdza rozkład lotów, kupuje bilet, nadaje bagaż. Następnie wchodzi po schodach na pokład samolotu, siada na fotelu i zapina się pasami. Zamienia się w samolot i powoli uruchamia silnik, potem startuje i swobodnie biega po dywanie z rozłożonymi rękami. Po lądowaniu ponownie zamienia się w pasażera: odpina pasy, schodzi po schodach, odbiera bagaż, wita się uściskiem z bliskimi.
4. Zachęcam do wspólnego wykonania następującej pracy plastycznej
5. Zachęćmy dziecko do ułożenia puzzli
6. Porozcinajmy obrazki i poprośmy dziecko o ułożenie rytmu: samochód – łódka – samolot