przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Aktorzy i widownia - 5.06

 

5.06.    „Aktorzy i widownia”

Wersja PDF (kliknij)

1. Na początek pokażmy dziecku obraz T. Makowskiego „Teatr dziecięcy” i poprośmy, aby policzyło:

  • postacie z niebieskimi i czerwonymi nosami
  • aktorów w maskach i w koronie

2. Proponuję zabawę w nastroje – pokażmy nastroje takie, jak radość, smutek, zdziwienie, złość, strach, zachwyt i poprośmy dziecko o ich odgadywanie. Później można zamienić się rolami – dziecko pokazuje nastroje, a rodzic je odgaduje.

3. Zabawa z lusterkami

Dziecko otrzymuje lusterko i ma za zadanie pokazać następujące emocje:

  • Jak mama przynosi nam coś pysznego, to robimy taką minę…
  • Jak dowiadujemy się, że z powodu burzy nie pójdziemy do parku zabaw, to…
  • Jak patrzymy pod ciemne schody i widzimy tam małe krasnoludki, to…
  • Jak boimy się czegoś ciemnego, wielkiego i strasznego, to…

4.  Za kulisami teatru

Wytnijmy z papieru 5 masek zielonych, 3 czerwone, 2 żółte;

 5 pasków niebieskich, 4 białe, 1 zielony i poprośmy dziecko, aby:

  • policzyło maski z każdego koloru
  • policzyło paski z każdego koloru
  • dodało do dwóch masek zielonych jedną maskę żółtą i powiedziało ile jest razem masek
  • posegregowało według koloru maski i określiło, których jest najwięcej, a których najmniej
  • posegregowało według koloru paski i określiło, których jest najwięcej, a których najmniej

5. Poprośmy dziecko, aby powiedziało jedno wymyślone przez rodzica zdanie wcielając się w role:

  • króla
  • królewny
  • krasnoludka
  • żołnierza
  • smoka

6. Zachęćmy dziecko do następujących zadań: