przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Paluszkowy teatrzyk - 4.06

Wersja PDF (kliknij)

4.06.    „Paluszkowy teatrzyk”

1. Na początek pobawmy się z dzieckiem przy rymowance:

Tu mam nóżki do tupania, a tu ręce do klaskania.

Tu mam oczy do patrzenia, a tu buzię do mówienia.

Tu mam brzuszek do jedzenia, tu kolanka do klęczenia.

Tu mam uszy do słuchania, a tu nosek do wąchania.

Tra la la to jestem ja!

2. Przeczytajmy dziecku następujący wiersz J. Tuwima:

Spadł kiedyś w lipcu śnieżek niebieski, szczekały ptaszki, ćwierkały pieski.

Fruwały krówki nad modrą łąką, śpiewało z nieba zielone słonko.

Gniazdka na kwiatach wiły motylki. Trwało to wszystko może dwie chwilki.

A zobaczyłem ten świat uroczy, gdy miałem właśnie przymknięte oczy.

Zapytajmy dziecko, czy wszystko, o czym pisze Tuwim w tym wierszu mogło wydarzyć się naprawdę i dlaczego.

3. Pacynki paluszkowe

Pokażmy dziecku ilustracje pacynek i poprośmy je o odgadnięcie postaci.

4. Tańcowały dwa Michały

Czas na wspólną zabawę paluszkową:

Tańcowały dwa Michały (pokazujemy dziecku dwa palce – wskazujący i kciuk, resztę palców zaginamy do wewnątrz)

Jeden duży (pokazujemy dziecku palec wskazujący, resztę palców zaginamy do wewnątrz)

Drugi mały (pokazujemy dziecku kciuk, resztę palców zaginamy do wewnątrz)

Jak ten duży zaczął krążyć (kręcimy w powietrzu kółka palcem wskazującym i kciukiem) to ten mały nie mógł zdążyć.

5. Fantazyjne wzory

Zasłońmy dziecku oczy i poprośmy je o narysowanie fantazyjnych wzorów na dużej kartce papieru.  Następnie odsłońmy dziecku oczy i poprośmy je o dokończenie rysunku.

6. Utrwalamy kolory.

Poprośmy dziecko o połączenie tych samych kolorów i nazwanie ich.