Piątek, 29.05
Temat: Nasi ulubieńcy
Do pobrania - wersja PDF - 29.05
1. „Najwyższa żyrafa” – zabawa konstrukcyjna, porównywanie długości.
Dziecko układa na dywanie postać żyrafy z klocków. Ma za zadanie zbudować jak najwyższą żyrafę, później nieco niższą i najniższą żyrafę. Rodzic może w tym czasie tworzyć swoje konstrukcje. Później porównajcie wysokości swoich żyraf.
2. „Para i stada zwierząt” – zabawa matematyczna wg E. Gruszczyk-Kolczyńska.
Rodzic rozsypuje na podłodze obrazki ze zwierzętami. Jest kilka par i po kilka zwierząt z wybranych gatunków. Rodzic prosi dziecko o wyodrębnienie zwierząt i poukładanie ich w grupy. Rodzic tłumaczy, które z nich nazywamy parą, a które stadem.
Zabawa, która również rozwija motorykę małą dłoni i klasyfikację: „Kolorowe ziarenka”. Przed dzieckiem leżą na stole ziarenka, np. kukurydzy, ryżu, kaszy, grochu itd. Jeśli chcecie, można je zastąpić np. kolorowymi guziczkami (albo guzikami w jednym kolorze, ale różnej wielkości). Dziecko ma za zadanie pozbierać je, segregując do osobnych pojemników.
Wytnijcie obrazki i sortujcie do miseczek, na których będą naklejone poszczególne zwierzęta:
3. „Mieszkańcy Afryki” – zabawa słowna.
Rodzic wymawia nazwy zwierząt związanych z Afryką w liczbie pojedynczej. Dziecko tworzy liczbę mnogą do podanych słów. Np. Rodzic mówi: „Jedna antylopa, dwie…”.
4. Ćwiczenia rozwijające motorykę małą oraz analizę i syntezę wzrokową.
Zadaniem dziecka jest wycięcie obrazka, ułożenie i przyklejenie go na szablon znajdujący się powyżej lub na białą kartkę.
5. „Zabawy cyrkowe” – zabawa ruchowa, ćwiczenie zręczności.
Dziecko otrzymuje małą piłeczkę (możecie też wykonacie kuleczki z papieru). Rodzic wyznacza miejsce, z którego dziecko ma wcelować piłeczką do pojemnika. Dziecko próbuje rzucać prawą i lewą ręką. Na koniec toczy piłkę po konkretnym torze do wyznaczonego celu.