Czwartek, 28.05
Temat: Kolorowe ptaki
Do pobrania - wersja PDF - 28.05
1. „Gdzie są ptaki” – zabawa tropiąca, utrwalenie pojęć „nad, pod, za, przed”.
Rodzic umieszcza w pokoju pluszowego ptaka bądź wycięte z papieru kolorowe ptaki. Zadaniem dziecka jest określenie ich położenia. Następnie rodzic zmienia miejsce położenia ptaków. Zabawa powtarza się.
2. Spróbujcie określić położenie poszczególnych elementów używając przyimków: nad, pod, obok, nad, za, przed itd.
3. Słuchanie wiersza U. Kozłowskiej: „Papuga” ilustrowanego obrazkami.
Od śniadania do obiadu ara ciągle prosi mnie:
Kup kakadu, kup kakadu! Samej nudno mi i źle.
Czysta klatka to nie wszystko, miło jest z kimś dzielić czas.
Więc jej kupię towarzystwo, a kakadu jest w sam raz!
ARA:
KAKADU:
ROZMOWA NA TEMAT WIERSZA:
4. „Co pasuje do dżungli?” – MEMORY
Dziecko losuje obrazek, ogląda go, opowiada, co przedstawia i określa, czy pasuje do tematyki dżungli i zwierząt egzotycznych. Szuka pary.
5. „Kolorowe ptaki” – zabawa plastyczna metodą kolażu.
Dziecko otrzymuje dwa kółeczka (jedno małe, drugie większe, owalne), które przykleja do kartki jako brzuch i głowę ptaka. Kolorowe piórka przykleja w miejscu skrzydeł i ogona. Pisakami dorysowuje oczko, dziobek i nóżki ptaka.
6. „Ptaki – cudaki” – zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne klockami.
Dziecko otrzymuje klocki: płaskie figury geometryczne (jeśli nie macie w domu takich klocków, możecie z powodzeniem wyciąć figury geometryczne w różnych kształtach, kolorach i wielkościach ze sztywnego kartonu) i z nich układają postaci ptaków.