przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Dżungla nasz dom - 27.05

 

Środa, 27.05

Temat: Dżungla nasz dom

Do pobrania - wersja PDF - 27.05

1. Jako rozgrzewkę proponuję zabawę ruchową przy piosence „Idzie zuch”: https://www.youtube.com/watch?v=fsmpt20f6xY

2. Zabawa konstrukcyjno-manipulacyjna „Budujemy mini zoo”.
Możecie razem z dzieckiem obejrzeć albumy ze zwierzętami bądź wrócić do ilustracji wykorzystanych podczas zabaw z poprzednich dni. Później zachęćcie dziecko do wybudowania z klocków mini zoo dla afrykańskich zwierząt.

3. „Chodzimy po palmach” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.
Rodzic układa na podłodze duży kontur palmy ze sznureczka lub włóczki. Dziecko ma za zadanie przejść po linii układając stopę za stopą i starając się z niej nie spaść.

4. „Dżungla” – nauka i obrazowanie piosenki ruchem.

https://www.youtube.com/watch?v=vKvKntLcUKQ

I. Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla, (klaskanie w ręce)
poplątane zwoje dzikich lian.                      (kręcenia rękami z góry na dół – młynek)
Mieszka sobie w bambusowej chatce         (klaskanie w ręce)

Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.            (stukanie piąstkami w piersi)

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,              (ukłon)
Małpy na gitarach grają.                              (naśladowanie gry na gitarze)
Ambo tu, Ambo tam,                                   (wskazywanie rękami)
Ambo tu i tam.                                             (obrót wokół własnej osi)

II. Ambo Sambo doskonale znam go,          (klaskanie w dłonie)   
węża się nie boi ani lwa.                              (poruszanie palcem wskazującym)
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców,     (klaskanie w dłonie)
w dłoni coś smacznego zawsze ma.             (wysunięcie otwartej dłoni)

Ref:

ROZMOWA NA TEMAT PIOSENKI:

  • Jaka jest dżungla?
  • Co się w niej znajduje? (można pokazać dziecku ilustracje przedstawiające elementy dżungli wymienione w piosence, np. liany, bambusy, strusia, małpę, węża, lwa)
  • Kim jest Ambo Sambo i w czym mieszka?
  • Co robią strusie i małpy?
  • Kogo nie boi się Ambo Sambo?
  1. „Podróż do afrykańskiej wioski” – opowieść ruchowa.

Rodzic zaprasza dziecko, aby przeszło przez afrykańską dżunglę. W tym celu rozkłada na dywanie tor przeszkód: skakankę, maskotkę lwa, dwa krzesełka, koc, woreczki gimnastyczne, skakankę podwieszoną do karnisza.

  • Rozłożona skakanka = strumień, a w nim krokodyl (trzeba przeskoczyć jednym susem)
  • Pluszowy lew = śpiący lew (ominąć powoli, na palcach)
  • 2 krzesełka = szczelina skalna (należy się pod nią przeczołgać)
  • Rozłożony koc = bagno (trzeba przez nie się przedostać wysoko podnosząc nogi)
  • Rozsypane woreczki = gęste zarośla (przejście trzeba odgarnąć rękami)
  • Zawieszona pod lampą skakanka = na drzewie czyha wąż (należy się pochylić i przejść bardzo cicho i szybko)

6.  „W dżungli” – zabawa ruchowa rozwijająca motorykę dużą.

7. Kilka kart pracy: przeliczanie, klasyfikowanie, wspomagające rozwój analizy i syntezy wzrokowej oraz ćwiczenia grafomotoryczne.

  • „Nakarm głodne małpki” – zadaniem dziecka jest policzenie małpek w poszczególnych prostokątach i dołożenie do każdego z nich takiej samej ilości bananów (jednej banan dla jednaj małpki).

  • Pokoloruj:

 

  • Policz ile małpek, lwów i zebr widzisz na obrazku. Otocz niebieską pętlą wszystkie małpki, czerwoną – lwy, zieloną – zebry.

  • Znajdź i połącz w pary:

 

  • Ćwiczenia grafomotoryczne wspomagające trenowanie sprawności dłoni oraz palców oraz rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej.

8. „Egzotyczne owoce” – zabawa plastyczna plasteliną.
Dziecko otrzymuje duży arkusz papieru, na którym narysowane są palmy i drzewa. Z plasteliny dzieci formują dowolne owoce (pomarańcze, banany, kokosy, ananasy) i przykleja na papier. Jeśli chcecie, możecie ubogacić swoje dzieło plastyczne formując z plasteliny również inne elementy charakterystyczne dla dżungli, np. zwierzęta, rośliny itd. Stwórzcie własną dżunglę z plasteliny! :)

Dobrej zabawy! :)