przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Razem wesoło - 22.05

 

Piątek, 22.05

Temat: Razem wesoło

Do pobrania - wersja PDF - 22.05

1. Na rozpoczęcie dnia – zagadki słowne o zawodach E.M. Skorek. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie zawodu na podstawie opisu słownego.

  • Kto w białym fartuchu przez dzień cały czeka, czy go ktoś poprosi o sprzedanie lekarstw? (aptekarz)
  • Ma narzędzie pracy: nożyczki i brzytwę. Gdy czupryna zbyt urośnie, składasz mu wizytę. (fryzjer)
  • Jaki zawód ma ten pan, co naprawi każdy kran? (hydraulik)
  • Nie jest kotem, a bez strachu po spadzistym chodzi dachu. Czarne ręce ma i twarz i ty go na pewno znasz. (kominiarz)
  • Z wielką torbą chodzi co dzień przy pogodzie, niepogodzie. Czekaj go, gdy listu chcesz. Kto to jest? (listonosz)
  • Dobrym okiem, bystrym słuchem, kieruje ulicznym ruchem. (policjant)
  • Jak się nazywa taki lekarz, którego pacjent głośno szczeka? (weterynarz)

2.  Słuchanie i nauka piosenki „Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!”: https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

Uczyliście mnie chodzić
Uczyliście mnie mówić
Jak się zachowywać
Jak zwracać się do ludzi

Ja mogę na Was liczyć
Wiem, że mi pomożecie
Najlepszych mam rodziców
Na całym wielkim świecie

Dziękuję mamo, dziękuję tato,
Za każdą zimę, za każde lato
Dziękuję mamo, dziękuję tato
Za to, że macie dla mnie czas
Bardzo kocham Was

A najpiękniejsze chwile
Są kiedy mnie tulicie
Dajecie mi buziaki
Idziemy tak przez życie.

Co mogę dla Was zrobić?
Jak mogę się odwdzięczyć
Jesteście w moim sercu
Będziecie w mej pamięci.

3. „Pomagamy tacie” – zabawa kształtująca ramiona, nogi i tułów.
Rodzic opowiada o czynnościach, jakie tata wykonuje w domu (możecie razem pomyśleć o tym, jakie zadania należą do taty w waszym domu), a dziecko stara się je odwzorować, np. tniemy drewno – dziecko odwzorowuje ruch piły, wbijamy gwoździe – dziecko maszeruje po Sali, kuca i wbija gwoździe itd.

4. „Rybki” – zabawa oddechowa.
Rodzic daje dziecku kubeczek z małą ilością wody i słomkę. Na sygnał rodzica dziecko wciąga powietrze przez nos i wypuszcza przez słomkę, tworząc bąbelki w kubku.

5. Ćwiczenie rozwijające percepcję wzrokową.
Obrazek należy pociąć wzdłuż przerywanych linii. Zadaniem dziecka jest ułożenie obrazków w odpowiedniej kolejności z zachowaniem porządku – od najwcześniejszego okresu do najpóźniejszego.

6. Ćwiczenie kształtujące umiejętność klasyfikowania.
Przygotujcie wspólnie duże kolorowe kształty oraz mniejsze elementy (postarajcie się, aby poszczególne figury były wycięte z różnych kolorów). Zadaniem dziecka jest posegregować figury wrzucając je do odpowiednich otworów.

7. Na koniec – praca plastyczna.
https://pl.pinterest.com/pin/285556432611539858/
Dobrej zabawy! :)