Dzień 4: Czwartek, 14 maj
TEMAT: Wiosenny deszcz
Do pobrania - wersja PDF - 14.05
1. Dziś dzień zaczynamy od zabawy ruchowej ,,Pada deszcz” . Czytamy tekst a dziecko naśladuje gestem
- pada deszcz ( ruch rąk i palców z góry na dół, oburącz )
– wieje wiatr ( jednoczesny ruch ramion i rąk na prawo i lewo )
– błyskawica ( klaśnięcie w dłonie )
– grzmot ( tupnięcie nogą )
– tęcza ( jednoczesne rozłożenie rąk i ramion od środka na boki )
2. Słuchanie wiersza M. Berowskiej ,,Wiosenny deszczyk”
Spadł wiosenny, ciepły deszczyk, las się zazielenił
Pierwsze kwiatki się zjawiły na wilgotnej ziemi
Pada, pada ciepły deszczyk, o kamienie dzwoni
Fiołek mrugnął mu spod liści, zawilec się skłonił
Długo pada deszcz wiosenny, moczy liście młode
Obudziły się ślimaki bo też lubią wodę
Cisza taka, że aż słychać jak dzwoni, szeleści
całej ziemi jest potrzebny ten wiosenny deszczyk.
3. Rozmowa na temat wiersza
- Dlaczego w przyrodzie deszcz jest potrzebny?o
4. Zabawa dydaktyczna ,,Do czego potrzebna jest woda”
Pytamy dziecko do czego służy woda. Dziecko odpowiada. Potem wycinamy ilustracje rozkładamy na dywanie i prosimy aby dziecko ponownie powiedziało do czego potrzebna jest woda.
Zabawa ruchowa ,,Deszcz” –reagowanie na melodię
5.Puszczamy dowolny utwór muzyczny i prosimy aby dziecko biegało, gdy zatrzymamy muzykę dziecko się zatrzymuje. Ponownie puszczamy muzykę i prosimy aby dziecko skakało, itp.
6. Puzzle ,,Chmurka”- ćwiczenie syntezy wzrokowej . Dajemy dziecku obrazek podzielony na 3-4 części. Dziecko składa obrazek z części (chmurę) i przykleja go na kartce. Następnie dorysowuje kropelki deszczu. Życzę dobrej zabawy :)