Dzień 3: ŚRODA, 13 maj
TEMAT: Koncert na łące
Do pobrania - wersja PDF - 13.05
Rodzice Maćka powiedzieli chłopcu, że następnego dnia wybierają się na wycieczkę do wesołego miasteczka. Rano Maciek szybko wyskoczył z łóżka (język szybko podskakuje w buzi). Ziewnął (ziewamy), przeciągnął się (stajemy na palcach i przeciągamy się) i zaczął się gimnastykować (otwieramy szeroko usta, język dotyka kącików ust, warg, nosa i brody).
Potem Maciek ubrał się i zszedł wolno po schodach (czubek języka dotyka po kolei każdego zęba na górze, a potem na dole). Rodzina zjadła smaczne śniadanie (mlaszczemy, a następnie oblizujemy usta).
Po śniadaniu wszyscy wsiedli do samochodu i pojechali do wesołego miasteczka (mówimy: brum, brum, brum).
W wesołym miasteczku Maciek najpierw pojeździł na kucyku (kląskamy). Potem poszedł na karuzelę i wsiadł na osiołka (wołamy: io, io, io). Karuzela początkowo kręciła się wolno (pomału oblizujemy szeroko otwarte usta), a później coraz szybciej (oblizujemy usta szybko). Następnie chłopiec poszedł do wesołego pociągu, który gwizdał (mówimy: uu, uu, uu). Lokomotywa ruszyła powoli (mówimy wolno cz, cz, cz), a potem coraz szybciej (szybko mówimy czczczczcz). Później Maciek wraz z rodzicami udali się do gabinetu luster. Przeglądali się w nich i robili śmieszne miny (robimy różne miny). Na końcu Maciek podreptał na strzelnicę. Pan dał mu strzałki (robimy rurkę z języka), którymi chłopiec miał celować do tarczy. Maciek zaczął trafiać w tarczę (dmuchamy przez rurkę z języka). Trafił w dziesiątkę i w nagrodę dostał balonik (nabieramy powietrze do policzków). Zaczął dmuchać w balonik (nadymamy policzki), ale powietrze uleciało (wydychamy buzią powietrze). Spróbował jeszcze raz i udało mu się nadmuchać balonik (przytrzymujemy nadymane policzki przez chwilę).
Zrobiło się już późno, więc rodzina postanowiła wrócić do domu. Wsiedli do samochodu i pojechali (mówimy: brum, brum, brum).
Słuchanie piosenki ,,Bal na łące”
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
Po wysłuchaniu piosenki zadajemy dziecku pytania
- Co odbywało się na łące?
- Jakie owady tańczyły z Wiosenką?
- Jaki taniec tańczyła Wiosenka z motylami, pszczołami?
Zabawa dydaktyczna ,,Anatol i owady” Miś Anatol/ pacynka/ opowiada dzieciom, jakie owady widział na łące. Zadaniem dziecka jest wybranie odpowiedniego obrazka, który przedstawia wymienionego owada.
Można utrudnić dzieciom zadanie przecinając ilustracje na 2-3 części i poprosić aby ułożyły puzzle z danym owadem.
Propozycja pokolorowania motyla: