przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Segregujemy śmieci - 24.04

 

24.04. 

Segregujemy śmieci

Do pobrania - wersja PDF - 24.04

1. Poprośmy dziecko, aby przypomniało nazwy pór roku i dni tygodnia.

2. A teraz rozruszajmy nasze buzie.

Przeczytajmy wiersz, a następnie powtórzmy go z dzieckiem.

„Wiersz na kilka głosów”

 Jedzie pociąg fu fu fu. Trąbka trąbi tru tu tu.

A bębenek bum bum bum. Na to żabki kum kum kum.

Deszczyk kapie kap kap kap. Konik człapie człap człap człap.

Mucha brzęczy bzy bzy bzy. A wąż syczy sss sss sss.

Baran beczy bee bee bee. Za to koza mee mee mee.

Zegar cyka cyk cyk cyk. A dzwoneczki dzyn dzyn dzyn.

Jeżyk idzie tup tup tup. Woda chlapie chlup chlup chlup.

Dzięcioł stuka stuk stuk stuk. Do drzwi pukam puk puk puk.

3. „Rady na odpady”

Zapoznajmy dziecko z koniecznością segregowania odpadów ze względu na materiał, z jakiego zostały wykonane. Pokażmy dziecku ilustrację i wytłumaczmy, że śmieci segregujemy według jednej cechy (odpady BIO, papier, plastik, metal, szkło).

Zachęćmy teraz dziecko do samodzielnego segregowania śmieci. W tym celu rozłóżmy na podłodze pięć wyciętych z papieru koszy na śmieci w odpowiednim kolorze i narysujmy na nich symbole takie jak na rysunku powyżej. Możemy wyciąć przedstawione poniżej obrazki lub wykorzystać rzeczy, które mamy w domu.

Na koniec poprośmy dziecko, aby policzyło, ile śmieci jest w każdym koszu.

4. „Brudna rzeczka”
Pokażmy dziecku ilustracje przedstawiające to samo miejsce zanieczyszczone i czyste. Zachęćmy je do rozmowy na temat obrazków. Poprośmy, aby dziecko wskazało i omówiło jedną różnicę między obrazkami (czyste – brudne).

5. „Czysta rzeczka”
Zachęćmy dziecko do narysowania na kartkach papieru o różnej wielkości linii falujących – są to fale na rzece. Fale mogą być różnej wysokości i szerokości. Ważne, aby podczas rysowania dziecko nie odrywało ręki od kartki, aż do końca strony.

6. „Sprzątanie rzeczki”
Teraz dziecko ma za zadanie posprzątać rzeczkę. W tym celu połóżmy drobne kawałki podartej gazety na narysowanych falach. Dziecko zdejmuje je za pomocą słomek (przykładanie słomki do papierka, wciąganie powietrza, przytrzymywanie papierka przy wylocie słomki i przenoszenie na brzeg kartki).

Na koniec pamiętajmy:
SZANUJMY PRZYRODĘ I DBAJMY O ZIEMIĘ!