Dzień 2: Środa, 15 kwiecień
Do pobrania - wersja PDF - 15.04
TEMAT: Rodzinkowo w zwierzątkowie
1. Dziś na dobry początek proponuję zabawę logopedyczną do wiersza ,,Poliglota”. Czytamy dzieciom tekst wiersza a dziecko powtarza lub uzupełnia dźwięki wydawane przez zwierzęta
Jestem mały poliglota,
bo rozumiem psa i kota,
ptasi język także znam,
zaraz udowodnię wam.
Kotek miskę mleka miał,
Pyszne było- miauknął: miau miau miau
Piesek też by pewnie chciał.
Szczeka głośno: hau hau hau
Małej myszce ser się śni.
Piszczy cicho: pii pii pii
Kurka zniosła jajek sto.
Gdacze o tym: ko ko ko
Kaczka śliczne piórka ma.
Kwacze dumnie: kwa kwa kwa
Nad jeziorem żabek tłum
Kumka sobie: kum kum
Jak to dobrze kumie, kumie,
że ktoś po żabiemu umie.
https://drive.google.com/file/d/1ylpa57KNMLQLja1it_TUaHMkl5KFFyi8/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1QHTDwProiF_l67-CPiOcw59L1C-V6tTe/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1wc9Lx61dsdD3quFHyRymPJGdvQlwnslC/view?usp=sharing
Czytamy dzieciom tekst wiersza ,,Na wiejskim podwórku” S. Kraszewski
Na podwórko dumne matki przyprowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Klacz – brązowe źrebiątko.
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Klacz – brązowe źrebiątko.
Każda zgubiła swoje dzieciątko!
4. Zabawa matematyczna ,,Ile jest kurczaków” - dzieci przeliczają kurczaki.