NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 25.01.2022
Zabawa na powitanie „Witamy się”.
Rodzic wskazuje części ciała, którą dziecko wraz z rodzicem witają się, dotykając np. kolanem, stopą, łokciem, czołem, policzkiem, nosem, dłonią itd.
Rytmiczne dzielenie słów na sylaby.
Dzieci dzielą rytmicznie na sylaby nowo poznane słowa: jednosylabowe, dwusylabowe i trzysylabowe np.: widz, pró-ba, tre-ma, kur-ty-na, re-ży-ser, o-kla-ski. Dzieci powtarzają słowa za rodzicem i wyklaskują każdą sylabę.
3. „Chmurkowy teatr Fruzi” – osłuchanie z piosenką – dziecko aktywnie słucha piosenki. Rodzic zapowiada, że ich zadaniem jest klasnąć w kolana, gdy usłyszą słowo „teatr”. Po wysłuchaniu piosenki rodzic rozmawia z dzieckiem na temat treści piosenki. Następnie powtarza za rodzicem słowa pierwszej zwrotki i refrenu.
https://www.youtube.com/watch?v=1Buj3_gRvKQ – piosenka „Chmurkowy teatr Fruzi”
4. Karta pracy „Rysuj po śladzie”. Prośba do rodziców, o zwrócenie uwagi na prawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego w czasie wykonywania ćwiczenia grafomotorycznego, mającego na celu rozwijania płynności ruchów, zmniejszania napięcia mięśniowego, koncentracji i uwagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/02/RysujPoSladzie.jpg - karta pracy
Porada dla Rodzica.
„Ręka wiodąca (może być to zarówno lewa jak i prawa ręka – nie zmuszamy dziecka do pisania prawą ręką) – narzędzie pisarskie oparte na palcu środkowym i obustronnie podtrzymywane kciukiem i palcem wskazującym, z zachowaniem odległości 1,5-2,5 cm od końcówki piszącej narzędzia. Układ ręki – swobodne ułożenie dłoni oraz jej prawidłowa pozycja względem przedramienia; dłoń wraz z nadgarstkiem, jak również przedramię, powinny być oparte na stoliku. Ręka pomocnicza – współpraca rąk – przytrzymuje/ przesuwa kartkę, pozostaje w wygodnej pozycji z przedramieniem podpartym na stoliku.