„Przyjaciele przyrody” - 16.04.2021
1. Zachęćmy dziecko do zbudowania z klocków drzew i kwiatów. Dziecko podczas tej zabawy pobudza swoja wyobraźnię i twórcze myślenie.
2. Gzie się schowały motyle?
Rodzic chowa kilka motyli wyciętych z papieru, a zadaniem dziecka jest ich odnalezienie i określenie gdzie były schowane (prawidłowe stosowanie przyimków – np. pod stołem, na fotelu, obok krzesła, itp.). Rodzic może podpowiadać dziecku w formie zabawy „ciepło – zimno”.
3. Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Przyjaciele przyrody”
My, przedszkolaki, na ziemskiej kuli
wiemy, że ziemię trzeba przytulic,
zadbać o lasy, powietrze, wodę,
kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę.
To źle marnować wodę w kąpieli
od poniedziałku aż do niedzieli.
Po co bez przerwy nurkować w wannie?
Lepiej z prysznica zrobić fontannę!
Torba foliowa szczerzy zębiska.
- Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.
Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,
fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę!
- Ja także! - wrzeszczy ze szkła butelka.
- W lesie się smażę niczym iskierka,
a gdy rozgrzeję się jak ognisko,
pożar wywołam i spalę wszystko!
- Czy wy nie wiecie, okropne śmieci,
że na planecie mieszkają dzieci?
Szust! Posprzątamy bałagan wielki,
osobno papier, plastik, butelki!
Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło,
wiemy, że pożar wywołać łatwo,
a gdy widzimy sarenkę w lesie,
to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!
Ten, kto przyrodę niszczy i truje,
niech się kolcami jeża pokłuje!
Rozmowa na temat wiersza:
Zabawy ruchowo – logopedyczne
Karty pracy
Układanie puzzli z wyciętych przez rodzica obrazków