przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Sposób na wakacyjną nudę -16.06.2020

 

Sposób na wakacyjną nudę -16.06

 

Do pobrania - plik PDF.

1.Słuchanie piosenki Wyścig rowerem

Kiedy rowerem pędzę w dal

i kręcę pedałami,

koledzy chcą dogonić mnie

i wtedy się ścigamy.

Kiedy rowerem pędzę w dal,

w uszach mi świszcze wiatr.

Zostawiam z tyłu łąkę, las,

pozdrawiam każdy kwiat.

Ref.: Kiedy pędzę na rowerze, hej,

kiedy pędzę na rowerze, cha,

kiedy pędzę na rowerze, hu,

kręcę, ile tchu.

II. Kiedy rowerem pędzę w dal

i kręcę pedałami,

koledzy chcą dogonić mnie

i wtedy się ścigamy.

Kiedy rowerem pędzę w dal,

drogę do mety znam.

przyciskam mocniej, no i znów

medal ze złota mam.

Ref.: Kiedy pędzę na rowerze, hej…

2. Rozmowa n temat treści piosenki

  • czym opowiada piosenka?
  • Co wkładamy na głowę, wsiadając na rower?
  • Czy rowerem możemy jechać wszędzie, gdzie chcemy?
  • O czym należy pamiętać, jeżdżąc na rowerze?

3.  Co pływa, co tonie? – zajęcia badawcze

Wprowadzenie do zabaw badawczych, zachęcenie dziecka do wypowiadania się.

( Potrzebne będzie: papierowa łódka, 2 tacki, głębokie naczynie z wodą, parawan lub tekturowe pudełko)

Dziecko siedzi na dywanie. Rodzic  ustawia za parawanem lub za wysokim pudełkiem głębokie naczynie z wodą. Dziecko odwraca się do rodzica  plecami. Rodzic  energicznymi ruchami wywołuje dźwięk pluskania wody. Dziecko odwracają się przodem i odgadują rodzaj dźwięku.  Rodzic pyta,

co dziecko najbardziej lubią robić podczas wakacji nad wodą. Proponuje wspólny eksperymenty, podczas których dziecko dowie się co pływa, a co tonie.

• Zabawy badawcze na powietrzu.

( potrzebne będą: pojemnik z wodą, łódka papierowa, 2 tacki, małe kamyki, kartka z zeszytu, klucze, korek, plastelina, piłeczka do ping-ponga, klocek drewniany, klocek plastikowy, piórko, liść, moneta, makaron, itp.)

 Dziecko  staje przy pojemniku z wodą i wykonuje następujące doświadczenia:

sprawdza, czy jego łódka pływa – umieszcza ją na wodzie, obserwuje, swobodnie wypowiada się na temat sposobu poruszania się łódeki.

Dmucha na łódkę umieszczoną  na wodzie. Obserwuje, jak łódki poruszają się pod wpływem strumienia powietrza (dmucha raz mocno, raz lekko),

obciąża łódkę kamykami, uważając, aby nie zatonęła. Obserwuje, czy łódka udźwignie jakiś ciężar. Swobodnie wypowiada się na temat wykonywanego doświadczenia.

Rodzic zwraca uwagę na ograniczenia, jakie obowiązują przy obciążeniu np. statków. Wyjaśnia, że załadowany zbyt duży ciężar może spowodować zatonięcie statku. Odkładają łódki na bok,

sprawdza, czy plastelina utrzyma się na wodzie. Robi z plasteliny kuleczkę, placek, robi dziurkę w placku, lepi kształt spodeczka. Ostrożnie umieszcza na powierzchni wody,

kładzie na wodzie kartki z zeszytu. Układa na nich piórko, monetę, mały kamyk itp. Wykonuje ćwiczenie ostrożnie, tak, aby kartka utrzymała ciężar,

sprawdza, które przedmiotów po wrzuceniu ich do wody zatoną,a które nie,

układa na jednej tacce przedmioty, które toną, na drugiej przedmioty, które pływają.

Zastanawiają się, dlaczego tak się dzieje.

Rodzic wyjaśnia, że wszystko zależy od ciężaru przedmiotów.

Ciężkie przedmioty toną, lekkie pływają.

4. Zabawa bieżna Echo.

Rodzic wyznacza teren do zabawy. Po jednej stronie staje rodzic, a po drugiej dziecko. Rodzic wypowiada proste, krótkie słowo. Dziecko powtarzają je. Następnie w jak najszybszym tempie zamienia się z rodzicem  stronami. Staje przodem do rodzica. i zabawa toczy się nadal. Rodzic  wymienia kolejne słowo.

5.Chmurki

Przyglądanie się chmurom na niebie. Rysowanie na piasku kształtów chmur.

Dzieci leży na kocu.. Przygląda się kształtom chmur. Następnie rysują je na piasku. Zastanawiają się, dlaczego chmury przybierają różny kształt.

6. Karty pracy.

 

102808434 832455870612626 5912405435753144079 njpg

103571354 632262327360201 8201982429964972371 njpg