Dzieci takie jak my -1.06
Do pobrania - wersja PDF 01.06.2020
1. Rozmowa na temat Międzynarodowego Dnia dziecka z wykorzystanie pytań:
Zachęcam do odnalezienia fotografii dziecko i porozmawia na ich temat.
2. Słuchanie piosenki ,, Dzieci Świata”
https://drive.google.com/file/d/19ngNx5FRB2QFFZXIo2Ap9UIAWspIs1Fb/view?usp=sharing
Czarnoskóry Jonny
z naszym polskim Mirkiem
zamek z klocków Lego
zrobią już za chwilkę.
Czarnoskóry Jonny
z naszym polskim Mirkiem
zamek chcą zbudować dziś.
Ref.: Bo na całym świecie
dzieci jednakowe,
do wspólnej zabawy zawsze są gotowe.
Bo na całym świecie
dzieci bawią się,
każdy dobrze o tym wie.
II. Przybiegł mały Tao
i w czymś im doradza,
kolor skóry dzieciom
w niczym nie przeszkadza.
Przybiegł mały Tao
i w czymś im doradza,
kolor nie przeszkadza im.
Ref.: Bo na całym świecie…
III. Bawią się wesoło,
klocki układają,
wszystkie na swych buziach
uśmiech szczery mają.
Bawią się wesoło,
klocki układają,
uśmiechają szczerze się.
Ref.: Bo na całym świecie…
3. Rozmowa na temat utworu
4.Zabawa ruchowa z elementem czworakowania ,,Dookoła” ( potrzebny będzie tamburyn bądź inny instrument)
Dziecko swobodnie maszeruje, podskakuje, biega po pokoju w rytm uderzeń tamburynu. Na przerwę w muzyce zatrzymuje się i na czworakach wykonują jedno okrążenie wokół wskazanego
przez rodzica. przedmiotu, który leży na dywanie na dywanie. Następnie wstają i zabawa powtarza się.
5.Suchanie opowiadania ,,Inni, a tacy sami„ Agaty Widzowskiej
Książka dla każdego dziecka ( s. 74- 75)
Od samego rana Ada przygotowywała się na spotkanie z nową koleżanką, Kasią. Okazało się, że tata Kasi jest bardzo zdolnym architektem i będzie pracował w tym samym biurze co tata Ady i Olka. Obie rodziny umówiły się w małej kawiarence w galerii, tuż obok bawialni dla dzieci. Ada
bardzo lubiła poznawać nowe osoby i rozmawiać z nimi o tym, w co lubią się bawić. Tym razem
Ada była szczególnie przejęta spotkaniem, bo dowiedziała się od rodziców, że Kasia nie słyszy.
– Na żadne ucho? – dopytywała się Ada. – Ani troszeczkę?
– Ani troszeczkę.
– To jak my się będziemy bawić?
– Jestem pewna, że znajdziecie na to sposób – uśmiechnęła się mama.
Ada próbowała zatykać sobie uszy i prosiła Olka, żeby coś do niej mówił.
– Mam fajną siostrę – powiedział Olek.
– Co mówisz? – spytała Ada.
– Moja siostra jest najlepszą siostrą na świecie!
– Ecie-pecie? Nic nie rozumiem… Tej Kasi musi być bardzo trudno – stwierdziła Ada.
W galerii panował gwar. Z głośników płynęła muzyka, w bawialni słychać było piski i śmiech
rozbawionych dzieci. Obie rodziny przywitały się słowami „dzień dobry” i podały sobie ręce. Ada
stanęła naprzeciwko Kasi i nie wiedziała, czy ma coś powiedzieć, czy nie. Przecież Kasia i tak nie
usłyszy. Jednak dziewczynka uśmiechnęła się i rękami zrobiła przyjazny gest. Ada zrozumiała,
że to jest powitanie, i odpowiedziała takim samym gestem. Potem Kasia wskazała bawialnię
i dziewczynki pobiegły razem na zjeżdżalnię. Po chwili radośnie nurkowały w basenie z kolorowymi
piłeczkami. Kasia układała z rąk różne znaki, a Ada próbowała odgadnąć ich znaczenie.
Gdy chciała zająć się rysowaniem i kolorowaniem, Ada od razu zrozumiała, o co chodzi. Wspólnie
narysowały słonia z wielkimi uszami, a na tych uszach namalowały wszystko, co symbolizuje
dźwięki: ptaki, trąbkę, gitarę, śpiewającą panią, a nawet samolot odrzutowy. Potem bawiły się
w teatrzyk dłoni i okazało się, że palcami można pokazać wiele rzeczy. Czasami Ada się myliła
i nie potrafiła czegoś zrozumieć, ale to było bardzo zabawne. Jak wiele można powiedzieć, nie
używając słów!
Wieczorem Ada wciąż rozmyślała o Kasi i o tym, jak wspaniale się z nią bawiła. Tata powiedział
córeczce, że osoby niesłyszące porozumiewają się językiem migowym.
– Czy ja też mogę się nauczyć tego języka? – zapytała Ada.
– Oczywiście. A teraz zgadnij, co chcę ci przekazać – tata przytulił Adę i pocałował ją w czoło.
– Dobranoc i kocham cię! – zawołała Ada i odpowiedziała tym samym gestem. – Zrozumiałeś,
tatusiu?
Tata uśmiechnął się i pokiwał głową. Miłość nie potrzebuje słów.
Rozmowa dotycząca utworu z wykorzystaniem pytań:
Rodzic kontynuuje rozmowę. Wyjaśnia dzieciom znaczenie pojęcia tolerancja.
Tolerancja to poszanowanie odmienności innych, ich wyglądu, sposobu komunikowania
się, wiary, kultury itd.
6.Karta pracy.
Sprawdź jaką zabawkę dostanie w prezencie każde dziecko.
Karta pracy.
Rysuj po śladzie.