przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Dzieci takie jak my - 1.06.2020

 

Dzieci takie jak my -1.06

Do pobrania - wersja PDF 01.06.2020

1. Rozmowa na temat Międzynarodowego Dnia dziecka z wykorzystanie pytań:

  • Jak obchodzi się Dzień Dziecka w Polsce?
  • Kogo i czym się obdarowuje w dniu tego święta?

Zachęcam do odnalezienia fotografii dziecko i porozmawia na ich temat.

2. Słuchanie piosenki ,, Dzieci Świata”

https://drive.google.com/file/d/19ngNx5FRB2QFFZXIo2Ap9UIAWspIs1Fb/view?usp=sharing

Czarnoskóry Jonny

z naszym polskim Mirkiem

zamek z klocków Lego

zrobią już za chwilkę.

Czarnoskóry Jonny

z naszym polskim Mirkiem

zamek chcą zbudować dziś.

Ref.: Bo na całym świecie

dzieci jednakowe,

do wspólnej zabawy zawsze są gotowe.

Bo na całym świecie

dzieci bawią się,

każdy dobrze o tym wie.

II. Przybiegł mały Tao

i w czymś im doradza,

kolor skóry dzieciom

w niczym nie przeszkadza.

Przybiegł mały Tao

i w czymś im doradza,

kolor nie przeszkadza im.

Ref.: Bo na całym świecie…

III. Bawią się wesoło,

klocki układają,

wszystkie na swych buziach

uśmiech szczery mają.

Bawią się wesoło,

klocki układają,

uśmiechają szczerze się.

Ref.: Bo na całym świecie…

3. Rozmowa na temat utworu

  • O czym opowiada nasza piosenka?
  • Jak wyglądają dzieci żyjące w innych częściach świata?
  • Co wspólnego ze sobą mają dzieci na całym świecie?

4.Zabawa ruchowa z elementem czworakowania ,,Dookoła” ( potrzebny będzie tamburyn bądź inny instrument)

Dziecko swobodnie maszeruje, podskakuje, biega po pokoju w rytm uderzeń tamburynu. Na przerwę w muzyce zatrzymuje  się i na czworakach wykonują jedno okrążenie wokół wskazanego

przez rodzica. przedmiotu, który leży na dywanie  na dywanie. Następnie wstają i zabawa powtarza się.

5.Suchanie opowiadania ,,Inni, a tacy sami„ Agaty Widzowskiej

 

Książka dla każdego dziecka ( s. 74- 75)

Od samego rana Ada przygotowywała się na spotkanie z nową koleżanką, Kasią. Okazało się, że tata Kasi jest bardzo zdolnym architektem i będzie pracował w tym samym biurze co tata Ady i Olka. Obie rodziny umówiły się w małej kawiarence w galerii, tuż obok bawialni dla dzieci. Ada

bardzo lubiła poznawać nowe osoby i rozmawiać z nimi o tym, w co lubią się bawić. Tym razem

Ada była szczególnie przejęta spotkaniem, bo dowiedziała się od rodziców, że Kasia nie słyszy.

– Na żadne ucho? – dopytywała się Ada. – Ani troszeczkę?

– Ani troszeczkę.

– To jak my się będziemy bawić?

– Jestem pewna, że znajdziecie na to sposób – uśmiechnęła się mama.

Ada próbowała zatykać sobie uszy i prosiła Olka, żeby coś do niej mówił.

– Mam fajną siostrę – powiedział Olek.

– Co mówisz? – spytała Ada.

– Moja siostra jest najlepszą siostrą na świecie!

– Ecie-pecie? Nic nie rozumiem… Tej Kasi musi być bardzo trudno – stwierdziła Ada.

W galerii panował gwar. Z głośników płynęła muzyka, w bawialni słychać było piski i śmiech

rozbawionych dzieci. Obie rodziny przywitały się słowami „dzień dobry” i podały sobie ręce. Ada

stanęła naprzeciwko Kasi i nie wiedziała, czy ma coś powiedzieć, czy nie. Przecież Kasia i tak nie

usłyszy. Jednak dziewczynka uśmiechnęła się i rękami zrobiła przyjazny gest. Ada zrozumiała,

że to jest powitanie, i odpowiedziała takim samym gestem. Potem Kasia wskazała bawialnię

i dziewczynki pobiegły razem na zjeżdżalnię. Po chwili radośnie nurkowały w basenie z kolorowymi

piłeczkami. Kasia układała z rąk różne znaki, a Ada próbowała odgadnąć ich znaczenie.

Gdy chciała zająć się rysowaniem i kolorowaniem, Ada od razu zrozumiała, o co chodzi. Wspólnie

narysowały słonia z wielkimi uszami, a na tych uszach namalowały wszystko, co symbolizuje

dźwięki: ptaki, trąbkę, gitarę, śpiewającą panią, a nawet samolot odrzutowy. Potem bawiły się

w teatrzyk dłoni i okazało się, że palcami można pokazać wiele rzeczy. Czasami Ada się myliła

i nie potrafiła czegoś zrozumieć, ale to było bardzo zabawne. Jak wiele można powiedzieć, nie

używając słów!

Wieczorem Ada wciąż rozmyślała o Kasi i o tym, jak wspaniale się z nią bawiła. Tata powiedział

córeczce, że osoby niesłyszące porozumiewają się językiem migowym.

– Czy ja też mogę się nauczyć tego języka? – zapytała Ada.

– Oczywiście. A teraz zgadnij, co chcę ci przekazać – tata przytulił Adę i pocałował ją w czoło.

– Dobranoc i kocham cię! – zawołała Ada i odpowiedziała tym samym gestem. – Zrozumiałeś,

tatusiu?

Tata uśmiechnął się i pokiwał głową. Miłość nie potrzebuje słów.

Rozmowa dotycząca utworu z wykorzystaniem pytań:

  • Jak nazywa się język, którym porozumiewa się Kasia?
  • Jakbyście się czuli, gdybyście nie słyszeli tego, co ktoś mówi?
  • Spróbujcie, jak Ada, zatkać uszy i sprawdzić, czy rozumiecie, co mówi kolega/koleżanka.

Rodzic kontynuuje rozmowę. Wyjaśnia dzieciom znaczenie pojęcia tolerancja.

Tolerancja to poszanowanie odmienności innych, ich wyglądu, sposobu komunikowania

się, wiary, kultury itd.

6.Karta pracy.

Sprawdź jaką zabawkę dostanie w prezencie każde dziecko.

Karta pracy.

Rysuj po śladzie.