przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Kwiaty na łące - 21.05

 

Dzień 4 : CZWARTEK, 21 maj

TEMAT: KWIATY NA ŁĄCE

Do pobrania - wersja PDF - 21.05

  1. Dziś w pierwszej kolejności proszę, aby dać dzieciom białej kartki i kredki. Zadaniem dzieci jest narysowanie kwiatka oraz pokolorowanie go w ulubionych kolorach.
  2. ZABAWA Z WIOSENNYM KWIATEM.

Teraz przypomnimy sobie takie określenia jak: NA DOLE, ZA, OBOK, NA GÓRZE,          Z PRZODU.

Do tego zadania potrzebujemy kwiat narysowany przez dzieci. Dzieci trzymają w ręku kartkę z narysowanym kwiatkiem i wykonują polecenia rodzica:

- połóż kwiatek na dole na podłodze,

- połóż kwiatek za sobą,

- połóż kwiatek obok siebie,

- podnieś kwiatek do góry,

- połóż kwiatek przed sobą.

3. OPOWIEŚĆ MATEMATYCZNA.

Potrzebujemy kwiaty wycięte w kolorach: czerwonym, białym, niebieskim i żółtym. Będą nam również potrzebne motyle również wycięte z kartki w ulubionym kolorze.

Teraz tworzymy opowieść (oczywiście improwizujemy) tutaj zamieszczam przykładową opowieść (ale proszę pamiętać można ułożyć swoją)

Zapraszam Cię na moją łąkę, rosną tu piękne kwiaty (rozkładamy w tym momencie kwiaty na zielonej kartce) ile ich tu jest? (prosimy dzieci o policzenie wszystkich kwiatów). Spójrz na łąkę właśnie przyleciały motyle i zmęczone usiadły na kwiatkach:

- na białym kwiatku usiadł jeden motyl,

- na niebieskim – trzy motyle,

- na czerwonym – dwa,

- na żółtym – niestety żaden.

 (tutaj zadaniem dzieci jest ułożenie odpowiedniej ilości motyli na kwiatku w danym kolorze,  zwracamy uwagę aby dziecko dokładnie wykonywało polecenia). 

Można również zapytać dzieci:

- ile jest wszystkich motyli?

- czego jest więcej na łące motyli czy kwiatów?

4. Zadania na dziś do wykonania w książce to:

I.  strona 51, gdzie zadaniem dzieci jest:

- połączenie w pary zwierzątka z kwiatkiem oraz określenie, czego jest więcej,

- nazwanie zwierząt zamieszczonych na dole książki i naśladowanie ich ruchów.

II. strona 52, gdzie zadaniem dzieci jest:

- nazwanie (z pomocą rodzica) kwiatów na obrazkach i policzeniu ich,
- pod każdym obrazkiem dzieci rysują tyle kresek, ile kwiatów jest w bukiecie,

- rysują kwiaty po śladach.

5. A teraz troszkę grafomotorycznych ćwiczeń:

DLA CHĘTNYCH KOLOROWANKA :)