Dzień 4 : CZWARTEK, 21 maj
TEMAT: KWIATY NA ŁĄCE
Do pobrania - wersja PDF - 21.05
Teraz przypomnimy sobie takie określenia jak: NA DOLE, ZA, OBOK, NA GÓRZE, Z PRZODU.
Do tego zadania potrzebujemy kwiat narysowany przez dzieci. Dzieci trzymają w ręku kartkę z narysowanym kwiatkiem i wykonują polecenia rodzica:
- połóż kwiatek na dole na podłodze,
- połóż kwiatek za sobą,
- połóż kwiatek obok siebie,
- podnieś kwiatek do góry,
- połóż kwiatek przed sobą.
3. OPOWIEŚĆ MATEMATYCZNA.
Potrzebujemy kwiaty wycięte w kolorach: czerwonym, białym, niebieskim i żółtym. Będą nam również potrzebne motyle również wycięte z kartki w ulubionym kolorze.
Teraz tworzymy opowieść (oczywiście improwizujemy) tutaj zamieszczam przykładową opowieść (ale proszę pamiętać można ułożyć swoją)
Zapraszam Cię na moją łąkę, rosną tu piękne kwiaty (rozkładamy w tym momencie kwiaty na zielonej kartce) ile ich tu jest? (prosimy dzieci o policzenie wszystkich kwiatów). Spójrz na łąkę właśnie przyleciały motyle i zmęczone usiadły na kwiatkach:
- na białym kwiatku usiadł jeden motyl,
- na niebieskim – trzy motyle,
- na czerwonym – dwa,
- na żółtym – niestety żaden.
(tutaj zadaniem dzieci jest ułożenie odpowiedniej ilości motyli na kwiatku w danym kolorze, zwracamy uwagę aby dziecko dokładnie wykonywało polecenia).
Można również zapytać dzieci:
- ile jest wszystkich motyli?
- czego jest więcej na łące motyli czy kwiatów?
4. Zadania na dziś do wykonania w książce to:
I. strona 51, gdzie zadaniem dzieci jest:
- połączenie w pary zwierzątka z kwiatkiem oraz określenie, czego jest więcej,
- nazwanie zwierząt zamieszczonych na dole książki i naśladowanie ich ruchów.
II. strona 52, gdzie zadaniem dzieci jest:
- nazwanie (z pomocą rodzica) kwiatów na obrazkach i policzeniu ich,
- pod każdym obrazkiem dzieci rysują tyle kresek, ile kwiatów jest w bukiecie,
- rysują kwiaty po śladach.
5. A teraz troszkę grafomotorycznych ćwiczeń:
DLA CHĘTNYCH KOLOROWANKA :)