Dzień 1: PONIEDZIAŁEK, 11 maj
TEMAT: POZNAJEMY NASZĄ MIEJSCOWOŚĆ
Do pobrania - wersja PDF - 11.05
1. Zapoznanie dzieci z wierszem Bożeny Formy „Droga do przedszkola”, rozmowa kierowana na temat wysłuchanego wiersza
Codziennie wczesnym rankiem,
zawsze drogą tą samą,
do przedszkola maszeruję,
razem z moją mamą.
Mijam skrzyżowanie,
sklepy, park i szkołę,
potem kilka domów
i widzę przedszkole.
Chociaż jestem mały,
to swój adres znam.
Do domu potrafię,
drogę wskazać sam.
2. Przypomnienie dzieciom adresu zamieszkania, następnie dziecko samo mówi adres zamieszkania.
3. Rozmowa na temat miejsc w swojej miejscowości, które należy odwiedzić. Rodzic zachęca do bliższego poznania swojej miejscowości. Dzieci wypowiadają się na temat swojego miejsca zamieszkania.
Pytania pomocnicze:
− Z czego znany jest nasz region?
− Co jest najbardziej charakterystyczne w naszej miejscowości?
− Co się wam najbardziej podoba?
− Czego chcielibyście się dowiedzieć o swoim regionie?
WARTO POKAZAĆ ZDJĘCIE STRYKOWA Z LOTU PTAKA
4. Ćwiczenie intonacji wypowiedzi – powtarzanie za rodzicem zdania Moja miejscowość w formie oznajmującej, a potem pytającej.
5. Zabawa Domino ruchowe. Dziecko siedzi w kole (z mamą, tatą, siostrą lub bratem). Jedno z nich pokazuje dowolny ruch, np. klaśnięcie w dłonie. Drugie, siedzące obok, powtarza ruch i dodaje własny. W ten sposób każdy powtarza gesty, ruchy swojego poprzednika i uzupełnia je własnym.
6. Zabawa Prawda – Nieprawda. Porządkowanie informacji na temat swojej miejscowości.
Będą potrzebne : dwa kartoniki z minami – wesołą i smutną
Dziecko po usłyszeniu prawdziwej informacji podnoszą obrazek przedstawiający wesołą minę, przy nieprawdziwej – smutną.
Przykłady:
− Moja miejscowość to duże miasto.
− W mojej miejscowości jeżdżą autobusy.
- W mojej miejscowości jest jezioro itd.
7. Ozdabianie nazwy STRYKÓW dowolną techniką (wydzieranka, plastelina, farby, kredki)