Kolorowy świat – 15.04.2021
1.Zapoznanie z piosenką ,,Ochroń Ziemię”
https://www.youtube.com/watch?v=3oEy3cS29W8
Mieszkamy na wielkiej kuli.
Ta kula to nasza Ziemia.
Dorośli ciągle na tej Ziemi
chcą wszystko zmieniać.
Wycinają drzewa,
śmiecą na leśnej łące,
czarny dym z kominów leci
i zasłania słońce.
II. Gdy wszystkie na świecie dzieci
zadbają o piękno Ziemi,
to wszystko skończy się szczęśliwie,
nic się nie zmieni.
W ogromnym kosmosie
Ziemia się nie zgubi,
gdy ją każdy mały człowiek
nauczy się lubić.
Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem. Ref.: Ochroń Ziemię…
Ty i ja – jest tu dzieci wiele.
Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)
2.Rozmowa z dzieckiem na temat piosenki z wykorzystaniem pytań:
− Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?
− Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?
− Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?
− Co oznaczają słowa piosenki: W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić
3.Zabawa dydaktyczna Biedronki i matematyka
Rodzic prosi dziecko o wykonanie kilku zadani z biedronkami.
4.Karta pracy
Policz kropki na skrzydełkach każdej biedronce i wynik zapisz pod biedronką( w formie kropek bądź liczb), następnie w kwadracikach wpisz odpowiedni znak<,=,>.
5.Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10
Potrzebne będą: klocki, kartoniki z liczbami i znaki matematyczne.
Dziecko wybiera sobie dziesięć klocków, które będą odpowiednikami biedronek .Następnie układa klocki przed sobą.
Rodzic układa zadania, a dziecko ilustrują je za pomocą
klocków. Np.
trzy klocki). Ile biedronek pozostało?
− Nad łąką fruwało pięć biedronek ( dziecko układa pięć klocków). Potem przyfrunęło jeszcze pięć (dokłada pięć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką? Układa działanie:
5 + 5 = 10.
− Nad łąką fruwało osiem biedronek ( dziecko układa osiem klocków). Trzy odfrunęły (odkłada trzy klocki). Ile biedronek pozostało? Układają działanie:
8 – 3 = 5.
5. Zabawa ruchowa ,,Podlej kwiaty”
Dziecko wciela się w role kwiatka zaś rodzic w role ogrodnika.
Kwiat rośnie – dziecko powoli podnosi się z przysiadu podpartego, unosząc ramiona, po czym opada, wykonując skłon w przód. Wtedy ogrodnik- rodzic naśladują czynność podlewania kwiatów.Po chwili następuje zmiana ról.
6.Karta pracy, cz.4 strona 4
Zadanie dziecka polega na narysowaniu domu wraz z otoczeniem w jakim chciałoby mieszkać, oraz rysowanie po śladzie drogi biedronki do listka.
7.Praca plastyczna,, Biedronka” Zadaniem dziecka jest wykonanie biedronki dowolna techniką z materiałów dostępnych w domu.