przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Kolorowy świat – 15.04.2021

 

Kolorowy świat – 15.04.2021

Do pobrania - plik PDF.

1.Zapoznanie z piosenką ,,Ochroń Ziemię”

https://www.youtube.com/watch?v=3oEy3cS29W8

Mieszkamy na wielkiej kuli.

Ta kula to nasza Ziemia.

Dorośli ciągle na tej Ziemi

chcą wszystko zmieniać.

Wycinają drzewa,

śmiecą na leśnej łące,

czarny dym z kominów leci

i zasłania słońce.

 

II. Gdy wszystkie na świecie dzieci

zadbają o piękno Ziemi,

to wszystko skończy się szczęśliwie,

nic się nie zmieni.

W ogromnym kosmosie

Ziemia się nie zgubi,

gdy ją każdy mały człowiek

nauczy się lubić.

 

Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem. Ref.: Ochroń Ziemię…

Ty i ja – jest tu dzieci wiele.

Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)

2.Rozmowa z dzieckiem na temat piosenki z wykorzystaniem pytań:

− Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?

− Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?

− Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?

− Co oznaczają słowa piosenki: W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić

 

3.Zabawa dydaktyczna  Biedronki i matematyka

 0405 2

Rodzic prosi dziecko o wykonanie kilku zadani z biedronkami.

  • Policzenie biedronek
  • Określenie jak wygląda pierwsza, druga …..dziewiąta biedronka
  • Dorysowanie listków zgodnie z kropkami  znajdującymi się na danej biedronce.

 

 

 

4.Karta pracy

Policz kropki na skrzydełkach każdej biedronce i wynik zapisz pod biedronką( w formie kropek bądź liczb), następnie w kwadracikach wpisz odpowiedni znak<,=,>.

Bie

5.Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10

Potrzebne będą: klocki, kartoniki z liczbami i znaki matematyczne.

Dziecko wybiera sobie  dziesięć klocków, które będą odpowiednikami biedronek .Następnie układa klocki przed sobą.

Rodzic  układa zadania, a dziecko  ilustrują je za pomocą

klocków. Np.

  • Nad łąką fruwały cztery biedronki (dziecko układa cztery klocki). Potem przyfrunęło jeszcze sześć (dokłada sześć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką?
  • Nad łąką fruwało dziewięć biedronek ( dziecko układa dziewięć klocków). Trzy odfrunęły (odkłada

trzy klocki). Ile biedronek pozostało?

Nad łąką fruwało pięć biedronek ( dziecko układa pięć klocków). Potem przyfrunęło jeszcze pięć (dokłada pięć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką? Układa działanie:

 5 + 5 = 10.

Nad łąką fruwało osiem biedronek ( dziecko układa osiem klocków). Trzy odfrunęły (odkłada  trzy klocki). Ile biedronek pozostało? Układają działanie:

 8 – 3 = 5.

5. Zabawa ruchowa ,,Podlej kwiaty”

Dziecko wciela się w role kwiatka zaś rodzic w role ogrodnika.

Kwiat rośnie – dziecko powoli podnosi się z przysiadu podpartego, unosząc ramiona, po czym opada, wykonując skłon w przód. Wtedy ogrodnik- rodzic  naśladują czynność podlewania kwiatów.Po chwili następuje zmiana ról.

 

6.Karta pracy, cz.4 strona 4

Zadanie dziecka polega na narysowaniu domu wraz z otoczeniem  w jakim chciałoby  mieszkać, oraz rysowanie po śladzie drogi biedronki do listka.

7.Praca plastyczna,, Biedronka” Zadaniem dziecka jest wykonanie biedronki  dowolna techniką z materiałów dostępnych w domu.