przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Pisanki - 30.03.2021

Pisanki - 30 03.2021

Do pobrania - plik PDF.

1,, Święta tuż tuż”- rozmowa wprowadzająca

W tym tygodniu zajmujemy się tematem związanym z zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi . Na początek zachęcam dorozmowy  z dzieckiem o skojarzeniach zwianych z Wielkanocą.

2.Film edukacyjny ,,Zwyczaje wielkanocne”

https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg.

Po obejrzeniu filmu warto porozmawiać z dzieckiem na temat nowo poznanych wiadomości .

3.Zabawy ruchowe

  • Przedświąteczne porządki

Dziecko naśladuje odkurzanie, trzepanie dywanów,

mycie okien i wycieranie kurzu z mebli znajdujących

się na różnej wysokości.

  • Zajączki wielkanocne.

Dziecko naśladuje sposób poruszania się zajączków – całe dłonie ma oparte na podłodze podciągają nogi do rąk. Co pewien czas zatrzymuje się, staj  – wykonują przysiad,

palce wskazujące trzyma przy uszach, rozglądają się na boki. Potem zmienia kierunek poruszania się.

4. Słuchanie wiersza Doroty Gellner ,, Pisanki”

 PISANKI

Patrzcie,

ile na stole pisanek!

Każda ma oczy

malowane,

naklejane.

Każda ma uśmiech

kolorowy

i leży na stole grzecznie,

żeby się nie potłuc

przypadkiem

w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki

nie są do jedzenia

Z pisanek się wyklują

Świąteczne Życzenia!

 

Rozmowa na temat wiersza.

  • Co znajduje się na stole?
  • Jak wyglądają pisanki?
  • Co wykluje się z pisanek?

 

5.Poznanie ciekawostek o pisankach

• Dawniej uważano, że pisanki mają magiczną moc, dlatego np. dotykano nimi grzbietów bydła,

aby było zdrowe i płodne, toczono je wzdłuż zagonów oziminy, żeby zapewnić sobie dobry

urodzaj.

• Były one darem, który miał zapewnić obdarowanej osobie wszelką pomyślność (także w sprawach

sercowych).

• Pełniły one rolę wykupu w obrzędach wielkanocnych, np.: dyngusa, chodzenia z barankiem

lub kurkiem.

• Ludzie bogaci obdarowywali się drogimi pisankami, ze złota, przyozdobionymi szlachetnymi

kamieniami. Francuski jubiler Peter Carl Fabergé wykonał takie drogie pisanki na zamówienie cara Rosji.

• Pisanki służyły do zabawy zwanej taczanką.

Turlało się po stole malowane jaja, zderzając je ze sobą. Wygrywała ta osoba, której pisanka

się nie potłukła.

 

6. Karta pracy , cz.3, nr 54

Połączenie samodzielnie lub z pomocą  rodzica pierwsze

głoski z nazw zdjęć. Narysuj w pustych polach

to, czego nazwę otrzymałeś . Z czym kojarzą się te nazwy.

7.Praca plastyczna Pisanka

Wykonywanie pisanek według własnych pomysłów.

Do ozdobienia pisanki można wykorzystać

kolorowy papier, bibułę, folie samoprzylepną,

resztki materiałów, włóczkę, elementy świąteczne wycięte z kolorowych gazet, flamastry.

jajo pisanka 2 copy

8.Karta pracy, cz. 3, nr 55

− Narysuj w pustych polach pisanki według podanych

wzorów. Pokoloruj rysunki pisanek na podane

kolory.

− Podziel nazwy zdjęć na sylaby lub na głoski. Narysuj

w polach pod zdjęciami tyle kresek, z ilu sylab

(5-latki) lub głosek (6-latki) składają się te nazwy.

9. Karta pracy, cz. 3, nr 56.

− Pokoloruj rysunki jajek jednym kolorem, ale tak,

żeby każde jajko było inne.

− Połącz w pary takie same zestawy pisanek.

10. Ćwiczenie oddechowe – Baranek.

Szablony baranka, słomki, skrawki białego papieru.

 Przed  dzieckiem znajduje się szablon baranka.

Obok baranka zostają umieszczone małe kawałki białego papieru. Dziecko za pomocą słomki przenosi kawałki papieru na szablon baranka. Nie pomaga sobie rękami.owieczka 1

11. Karta pracy, cz. 3, nr 57.

• Kończenie rysowania kurki i kogucika według wzoru.

• Kolorowanie jajka znajdującego się po lewej stronie

karty w różowe wzorki, a po prawej – w zielone wzorki.