przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Literka "K" - 16.11.2020

 

Dzień 1: Poniedziałek, 16 listopad

Temat: Literka "K".

do pobrania - wersja pdf 16.11.2020

Szanowni Rodzice,

w tym tygodniu dzieci z grupy Promyczki Jezusowe objęte są nauczaniem zdalnym, dlatego też nie możemy realizować zaplanowanych treści prowadząc zajęcia w przedszkolu. Mimo to  przygotowałyśmy dla naszych wychowanków materiały, które można wykorzystać w pracy z dzieckiem w domu. Będą to różnego rodzaju zagadki, karty pracy, piosenki i propozycje prac plastycznych. Mamy nadzieję, że materiały przygotowane przez nas okażą się interesujące i zachęcą państwa do ciekawego i twórczego spędzania z dzieckiem czasu.

Życzymy dużo zdrowia oraz opieki Matki Bożej w tym ciężkim dla nas wszystkich czasie.

W tym tygodniu tematem przewodnim są: Urządzenia elektryczne.

 

Jednak jak dzieci zapewne dobrze pamiętają poniedziałek jest dniem, w którym  do naszego pociągu literowego dołącza nowa literka. Dziś będzie to  literka K.

 

1.      W przedszkolu zajęcia rozpoczęłyby się od zabawy ruchowej,  dlatego  też na dobry początek również zapraszam do zabawy muzycznej podczas której troszkę potańczycie. Jednak do tego tańca potrzebne będą minimum 2 osoby dlatego też zachęcam  Państwa lub jeśli to tylko możliwe to rodzeństwo do wspólnej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=bkEHK47buMY

 

2.      Teraz zapraszam do zapoznania się z zabawami i ćwiczeniami z litera k celem, których będzie zapoznanie dzieci z literą k: małą i wielką, drukowaną i pisaną (przy czym zwracam uwagę, iż dzieci 6 – letnie obowiązuje zapoznanie się z literką pisaną, zaś dzieci 5-letnie z drukowaną).

Poniżej podsyłam kartę, na której jest zapisana litera zarówno pisana jak i drukowana można ta kartę wydrukować i poprosić dziecko, aby najpierw paluszkiem pisało po śladzie literki zarówno dużej jak i małej (czynność proszę powtórzyć min. 2-krotnie), jeśli dziecko napisało paluszkiem po śladzie można poprosić dziecko, aby ta samą czynność wykonało tylko tym razem np. przy użyciu ołówka lub kredki.

Kiedy dziecko pisze po śladzie można w tym samym czasie czytać krótką rymowankę zadaniem, której jest pomoc w zapamiętaniu jak literka „K” wygląda.

Linia prosta, pionowa i otwarta buzia,

tak litera „K” wygląda malutka i duża.

Chętne dzieci zapraszam do nauki rymowanki.

 

3. Kolejne zadanie to rozwiązywanie zagadki.

Mały – mieszka w domu

I cichutko mruczy.

Duży biega po sawannie

i głośno ryczy. (kot i dziki kot czyli lew, tygrys).

Proszę wyjaśnić, że wszystkie te zwierzęta: kot, lew, tygrys, lampart… należą  do rodziny kotów. Warto tutaj pokazać zdjęcia kota i tygrysa a zadaniem dzieci będzie porównywanie ich wyglądu (wskazywanie i nazywanie różnic i podobieństw między nimi).

Zdjęcia przykładowe:

                   

                KOT                                              TYGRYS

 

4.      Analiza i synteza słuchowa słowa KOT.

·         Pierwsze zadanie polega na podzieleniu słowa KOT na sylaby.

·         Drugie zadnie polega na rozpoznawaniu pierwszej głoski w wyrazie (K).

·         Trzecie zadanie to próba wyodrębnienia głosek, z których składa się wyraz KOT – zadanie obowiązkowe dla 6- latków, 5- latki jeśli mają z tym trudność rozpoznają pierwszą i ostatnią głoskę.

·         Czwarte zadanie polega na budowaniu schematu słowa KOT.

Umieszczamy przed dzieckiem kartoników z literami: k, K, o, t, m, a, A, d, D

a

A

k

K

M

m

o

O

t

T

d

D

W pierwszej kolejności rozcinamy kwadraciki z literkami i prosimy dzieci o nazwanie poszczególnych liter, a następnie zadaniem dzieci jest ułożenie z nich wyrazu kot.

Dla chętnych dzieci można poprosić o ułożenie innych wyrazów np. mak, tak, kod, kat, akt, oko, kto.

 

5.      Kolejne  ćwiczenie polega na podawanie przez dzieci słów rozpoczynających się głoską „K” (np. kura, kurtka….). Jeśli widzimy, że dzieci mają jeszcze siłę i są     zainteresowane dalszą pracą możemy MY mówić jakieś słowa a zadaniem dziecka jest określenie czy występuje w tym słowie głoska „K” jeśli tak można poprosić dziecko o wskazanie czy występuje ona na początku, końcu czy w środku wyrazu.

 

6.      Teraz zapraszam na prace plastyczną - drukujemy lub jeśli nie mamy takiej możliwości to piszemy na kartce papieru literkę „K” i „k”.

UWAGA!!!

- dzieci 6- letnie obowiązuje zapis pisany literki „K” i „k”

- dzieci 5-letnie obowiązuje zapis drukowany literki „K” i „k”.

Wręczamy dziecku kartkę i jeśli posiadamy w domu plastelinę to plastelinę, jeśli nie mamy plasteliny to dajemy kolorowe kartki i zadaniem dzieci jest wylepienie literek „K” i „k” (5- latki drukowaną, 6-latki pisaną).

 

              

 

7. Dla chętnych osób mam jeszcze kolorowankę, oczywiście z literką "K".