Zajęcie 3
Temat: Na zawsze zapamiętasz.
• Karta pracy, cz. 4, s. 74.
Oglądanie obrazków. Opowiadanie, co się na nich dzieje. Zastanawianie się i mówienie, co Ada robiła kiedyś, co robi teraz, a co będzie robić w przyszłości. Wymienianie kolorów kredek. Na podstawie karty pracy dziecko może też powspominać swój pobyt w przedszkolu.
• Karta pracy, cz. 4, s. 75.
Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego o wakacjach. Kończenie kolorowania kredek według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.
• Zabawa Wakacje.
Dla dziecka: kartka, kredki.
Rysowanie w prawym górnym rogu kartki słoneczka, z jednoczesnym wypowiadaniem zdania: Wakacje muszą być słoneczne. Rysowanie w lewym dolnym rogu kartki kwiatka i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być pachnące. Rysowanie w lewym górnym rogu kartki lodów i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być słodkie. Rysowanie w ostatnim, pustym rogu kartki skrzyni i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być tajemnicze. Określanie, który to róg. Rysowanie na środku kartki siebie na wakacjach.
• Gra losowa z zastosowaniem kostki – Zapłata.
Patyczki lub inne drobne przedmioty (po 12 dla dziecka i rodzica, …), kostka do gry.
Otrzymujemy po 12 patyczków lub innych drobnych przedmiotów, które będą stanowiły pieniądze w grze. Kolejno rzucamy kostką. Jeżeli kostka wskaże jedynkę, muszą zapłacić swojemu sąsiadowi po prawej stronie jeden patyczek, jeżeli dwójkę – płacą sąsiadowi po lewej stronie. W przypadku trójki i czwórki dzieci wpłacają po jednym patyczku do kasy na środku koła. Jeśli kostka wskaże piątkę, zabierają z kasy jeden patyczek, a jeśli szóstkę – dwa patyczki. To dziecko, które nie ma już żadnych pieniędzy, nie rzuca kostką, dopóki ich nie otrzyma. Wygrywa osoba, której został w ręce choć jeden patyczek.
Zajęcie 4.
Temat: Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu.
• Zabawa Dokończ zdania.
Rozpoczynamy zdania, a dziecko je kończy. Np.: W przedszkolu lubiłem/ lubiłam…
W przedszkolu nie lubiłem/nie lubiłam… W przedszkolu czułem się/czułam się…
• Wypowiadanie się dzieci na temat: Co najbardziej podobało mi się (wśród zdarzeń w ciągu roku) w przedszkolu. (tutaj można posłużyć się zdjęciami ze strony internetowej)
• Ćwiczenie oddechowe – Zaśmiej się tak jak ja.
Prezentujemy dowolny sposób śmiechu na sylabach: hi, hu, ha, he, ho, na różnych wysokościach dźwięku. Dziecko nabiera powietrze nosem, wydycha je, naśladując prezentowany rodzaj śmiechu. (Śmiech można prezentować, stosując różną wysokość głosu).
• Karta pracy, cz. 4, s. 76.
Rysowanie tego, co podobało się w przedszkolu. Wskazywanie obrazków zgodnie z kolejnością pór roku.
• Karta pracy, cz. 4, s. 77.
Czytanie tekstu z N. lub samodzielnie. Rozmowa na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu. Rysowanie słoneczek po śladach. Kolorowanie rysunków.